השוק

בנק הפועלים מכה את המערכת עם רווח של 2.2 מיליארד שקל

הדוח האחרון של דב קוטלר כמנכ"ל בנק הפועלים מציג רווחים של 2.2 מיליארד של שמשקפים תשואה על ההון של כמעט 17%; הבנק מכריז על רכישה עצמית של מניות בהיקף של מיליארד שקל; ידין ענתבי, יכנס לתפקיד מנכ"ל הבנק מחר
ניצן כהן |  4
דב קוטלר מנכ"ל בנק הפועלים (צילום גדי דגון, shutterstock)
בנק הפועלים סיים את הרבעון השני של השנה עם רווחים של 2.2 מיליארד שקל לעומת כ-1.9 מיליארד שקל ברבעון הקודם וכ-1.9 מיליארד שקל ברבעון המקביל. דירקטוריון הבנק הכריז על תכנית לרכישה עצמית של מניות הבנק (BUYBACK) בהיקף של עד מיליארד שקל.
בגין הרבעון השני, דירקטוריון הבנק הכריז על חלוקה בשיעור כולל של כ-40% מהרווח הנקי לרבעון, מזה דיבידנד במזומן בסך של כ-645 מיליון שקל והיתרה באמצעות מימוש שלב א' של התוכנית (בהיקף של 250 מיליון שקל) הבנק מציג יחסים פיננסיים איתנים וגבוהים: יחס הון רובד 1 של 11.96% ויחס כיסוי נזילות של 134%.
תיק האשראי צמח מתחילת השנה בשיעור של כ-2.2% תוך איזון בין מרכיבי סיכון, רווחיות וצמיחה, והמשך הצגת מדדי איכות אשראי גבוהים התואמים את תיאבון הסיכון של הבנק
הבנק ממשיך במתן הטבות משמעותיות ללקוחותיו כדי לתמוך בהם בהתמודדות עם השלכות המלחמה, לרבות מהלך הפטור משלושה תשלומי משכנתא לתושבי הצפון. היקף התמיכה עד כה מסתכם בכ-384 מיליון שקל ובניצול מלא עשוי להסתכם בכ-746 מיליון שקל.
מנכ"ל הבנק הנכנס, ידין ענתבי, ייכנס לתפקידו מחר (15.8.24) ויחליף את המנכ"ל היוצא דב קוטלר בתום כחמש שנות כהונה בתפקיד.
יו"ר בנק הפועלים, ראובן קרופיק: "המחצית הראשונה של השנה אופיינה בעשייה עסקית משמעותית, צמיחה מגוונת ואחראית, וזאת על רקע התמודדות עם המשך אי הוודאות המלווה את המשק בשנה וחצי האחרונות וביתר שאת מתחילת המלחמה.
"בנוסף להקמת קרן 'פועלים לתקומה' בתחילת המלחמה המיועדת לשיקום קהילות העוטף, הבנק הכריז לאחרונה גם על צעדים משמעותיים לסיוע ולתמיכה ביישובי הצפון – והוא ימשיך להיות המגדלור החברתי המוביל במגזר העסקי, הן בשגרה והן בעתות חירום. אני גאה בעובדינו שפועלים מידי יום להגשמת שני המרכיבים הללו הדרושים להצלחה – העסקי והחברתי. 
"אני רוצה להודות בשמי ובשם הדירקטוריון למנכ"ל היוצא דב קוטלר, אשר הוביל בחמש השנים האחרונות את הבנק להישגים מרשימים בכלל תחומי הפעילות שלו, וזאת בשום שכל, בנחישות ומתוך ראיית טובת כלל מחזיקי העניין.
"אנו מודים לדב על ששמר על שיח פתוח ובונה, מסגרת של ממשל תאגידי מתחדש ושיתוף פעולה פורה ומכיל בכל תחום, ומאחלים לו הצלחה רבה בדרכו החדשה. בהזדמנות זו נאחל בהצלחה רבה גם לידין ענתבי, ממחר מנכ"ל בנק הפועלים. אין לי ספק שידין ינהיג את הבנק לאופקים חדשים של צמיחה, קדמה, הצלחה עסקית והתמדה בשליחות חברתית".
מנכ"ל בנק הפועלים היוצא, דב קוטלר: "התוצאות העסקיות שאנו מפרסמים היום משקפות את המשך מגמת הצמיחה האחראית לצד האיתנות הפיננסית של הבנק ומוכנותו להמשך הובלת המערכת הבנקאית שנים קדימה. תוצאות אלו הושגו באמצעות עבודה מאומצת של עובדי הבנק שנעשתה בנחישות ובהתמדה על רקע אתגרים רבים ובראשם המשך חוסר הוודאות המתלווה להמשך המלחמה. אני גאה לעמוד בראשות ארגון שמוביל בפעילות החברתית שלו, בסיוע לקהילה ובתרומה ליישובי הדרום והצפון.
"היום אני מסיים בתחושת גאווה וסיפוק גדולים תקופת כהונה משמעותית בת 5 שנים בה הובלתי את הבנק בתקופה מאתגרת מאוד.
"אני מאחל הצלחה רבה לידין ענתבי, מחליפי בתפקיד, אשר עשה את תפקידיו בבנק על הצד הטוב ביותר, ומבקש להודות לראובן קרופיק, שותף מלא בימים מאוד מאתגרים, ולחברי הדירקטוריון אשר תמכו ואפשרו לחבריי בהנהלת הבנק ולי להגיע להישגים משמעותיים".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    רווח
    יוני 08/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    2.2 מיליארד, לרבעון שווה ל24000000 רוח ביום. טרוף.
    סגור
  • 3.
    גנבים עם רישיון מה המדינה
    ציקו 08/2024/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בנק הפועלים הוא הבנק הכי עושק , אבל כמו עם ביבי כולם נוהרים לשם ובוכים אחר כך . אישית חושב שהוא הבנק הכי מושחת וחזירי בישראל
    סגור
  • 2.
    גנבים
    הנעשק 08/2024/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ברור כי הם גונבים את הלקוחות איך לא ירוויחו
    סגור
  • 1.
    נו, תגידו לי לא חזירות לשמה (ל"ת)
    מבין עניין 08/2024/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור