השוק

בלקרוק בתחזית דרמטית: זה מה שצפוי להתרחש בענף ההשקעות

על פי הסקירה שפרסם בית ההשקעות בלקרוק, הוצגה התחזית לחציון השני של שנת 2024, חברות יוכלו להמציא מחדש את המודלים העסקיים שלהן ויצטרכו להשקיע כדי להישאר תחרותיות. עבור משקיעים, המשמעות היא שהיסודות יהיו חשובים אפילו יותר ושהפער בין המנצחים למפסידים עשוי להיות גדול מאי-פעם

מערכת ice | 
בית השקעות בלקרוק (צילום shutterstock)
יחידת המחקר של מנהלת ההשקעות בלקרוק התייחסה בסקירה שפרסמה לתחזיתה לחציון השני של שנת 2024 ובתוך כך מיפתה את המגמות הבולטות והתרחישים שיניעו את גלי הטרנספורמציה בעולם.
בניתוח המעמיק שערכה בלקרוק להמשך שנת 2024, התייחסה מנהלת ההשקעות לגלי השינוי בעולם המניעים השקעות בכלכלה הריאלית. "לפני הקורונה, האינפלציה הנמוכה אפשרה לבנקים המרכזיים להפחית את הריבית ולבצע רכישות מסיביות של נכסים כדי להמריץ את הכלכלה.
זה חיזק את הכלכלה הפיננסית - ודירבן את עליות האג"ח והמניות. כיום, במשטר החדש, הכלכלה הריאלית נעשית משמעותית יותר", כך צוין בסקירה שפורסמה על ידי בית ההשקעות בלקרוק.
 לפי בלקרוק, חברות יוכלו להמציא מחדש את המודלים העסקיים שלהן ויצטרכו להשקיע כדי להישאר תחרותיות. עבור משקיעים, המשמעות היא שהיסודות יהיו חשובים אפילו יותר ושהפער בין המנצחים למפסידים עשוי להיות גדול מאי-פעם. הפיזור הזה יוצר הזדמנויות.
התשובה לתחזית חסרת-ודאות במיוחד איננה רק הפחתת סיכון; אלא חיפוש השקעות שיכולות להצליח בכל התרחישים ונשענות על התרחיש הסביר ביותר. עבור בלקרוק, זהו תרחיש לפיו קומץ של חברות בתחום הבינה המלאכותית ימשיכו להוביל את שווקי המניות.
"העולם עשוי לחוות גלים של טרנספורמציה בקנה מידה שנדיר לראות כמותם לאורך ההיסטוריה. מגה-כוחות מזיזים את גלגלי השינוי הזה ומתחילים להניע השקעות מסיביות בכלכלה הריאלית: תשתיות, מערכות אנרגיה, טכנולוגיה, ואנשים", כך ציינו מומחי בית ההשקעות האמריקאי.
לטענתם,  היקף ההשקעות יכול להגיע לקנה המידה של המהפכות הטכנולוגיות של העבר - ולהוביל לעיצוב מחדש של שווקים וכלכלות. עם זאת, המהירות וההיקף של השקעה זו, כמו גם השפעתה הפוטנציאלית על הפריון, אינם בטוחים.
המומחים של בית ההשקעות בלקרוק שרטטו חמישה תרחישים שונים על מנת להעריך לאן פניהם של כלכלות ושווקים באופק של 6 עד 12 חודשים מועדות. מדובר בתרחישים שמסייעים להציב  פרמטרים סביב מדינות שונות בעולם. 
שני התרחישים הראשונים כוללים עליית שווים, כאשר הראשון כולל קבוצה מרוכזת של מנצחים בבינה מלאכותית, והשני שבו הבינה המלאכותית מניעה צמיחה רחבה יותר, שמובילה לעלייה בפריון והורדת ריביות חדה. 
שני תרחישי הנחיתה הקשים (התרחישים השלישי והרביעי) נבדלים זה מזה בשאלה אם בנקים מרכזיים יבואו להצלה עם הורדות שיעור הריבית או לא. התרחיש החמישי הוא תרחיש של צמיחה מאופקת ואינפלציה עיקשת, לפיו האינפלציה מתגלה כדביקה, ומשאירה את הריבית בשיעור גבוה יותר.
לטענת בית ההשקעות בלקרוק, זיהוי שינויים בין התרחישים הללו יכול לעזור למשקיעים להגיע אל תשואות גבוהות יותר ומיפו מספר תמות בולטות. בין התמות הבולטות שהציג בית ההשקעות; צוין כי יש לאמץ גישה ריאלית בנושא, לזהות את הגל הבא ולא לזנוח את תרומתה הכלכלית הרבה שמעניק תחום הבינה המלאכותית למשקיעים. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה