השוק

בבלקרוק לא מתלהבים מהורדת הריבית: זו התגובה של ענקית ההשקעות

אסטרטגית ההשקעות של בלקרוק, קתרין פטרסן מגיבה להורדת הריבית של הבנק האירופי ואומרת שההורדה לא העבירה כמו שצריך את המסר של המשך הורדות הריבית
מערכת ice | 
בית השקעות בלקרוק (צילום shutterstock)
קתרין פטרסן, אסטרטגית ההשקעות הראשית של בלקרוק לשווקים של גרמניה, אוסטריה, שוויץ ומזרח אירופה ציינה בתגובה להחלטת הורדת הריבית של הבנק האירופי שהורדת הריבית העבירה היטב את המסר של הורדת הריבית הנוכחית אך לא העבירה היטב את המסר של המשך סייקל הורדות הריבית.
לפי פטרסן, בבלקרוק לא סבורים שהבנק האירופי יוריד את הריבית בשיעור ניכר ובאופן מהיר וכי משקיעים צריכים לזכור את התמונה הגדולה: שיעורי הריבית בגוש האירו ימשיכו להיות גבוהים ביחס לתקופה טרום המגיפה.  לדבריה הבנק עדיין לא על מסלול הורדות ריבית והצהרת לגארד מאותתת שהורדת הריבית הבאה לא צפויה לפני ספטמבר.
על פי בלקרוק, האינפלציה הדביקה צפויה לשמור את המדיניות הדוקה. שווקי העבודה עדיין הדוקים, הפריון חלש ולחצי מחירים מקומיים עשויים לשמור את האינפלציה קרוב או מעל 2%. הורדת הריבית באירופה מתרחשת טרם הורדת הריבית של הפד, בזמן שהפד מתמודד עם התקדמות איטית יותר במאבקו באינפלציה והעלאת ריבית אפילו עלולה להיות על הפרק מבחינתו. הורדות ריבית נוספות באירופה עשויות להיות מושפעות ממהלכי הפד בהקשר זה.
פטרסן מסכמת שבלקרוק נייטראליים לגבי אג"ח של מדינות בגוש האירו, בעת שמסלול הריבית נותר ללא ודאות. ביחס לארה"ב רואים בבלקרוק תמיכה באג"ח אירופאיות לאור הפערים הפיסקליים הנמוכים יותר. בלקרוק עדיין מעדיפה מניות בארה"ב לעומת מניות באירופה בעקבות רווחיות חזקה יותר של תאגידים ותמת ה-AI.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה