השוק

מנכ"ל בזק ניר דוד: "אין לנו יתרון מובהק על המתחרים"

מנכ"ל בזק הנכנס, ניר דוד, חושף לראשונה מדוע יו"ר בזק תומר ראב"ד בחר בו לתפקיד, על מה הוא יודע על היחסים בין היו"ר החדש ובין המנכ"ל לשעבר רן גוראון, ומוסיף את דעתו על ההבדל בין בזק ובין חברות התקשורת האחרות
מערכת ice |  1
ניר דוד מנכ"ל בזק (צילום אלעד גוטמן, shutterstock)
מנכ"ל בזק הנכנס, ניר דוד, באמירה מפתיעה היום (חמישי) על ההפרדה המבנית אותה רוצה בזק לקדם, על אף התנגדות ועד פלאפון למהלך, ואומר על הטענה כי ביטול ההפרדה המבנית בין בזק לחברות הבת יוביל להשתלטות של החברה על השוק: "לבזק אין יתרון מובהק".
את הדברים אמר ניר דוד בריאיון לכלכליסט בסוף השבוע הקרוב, כאשר פירט על שלוש החברות התקשורת הגדולות חוץ מבזק: HOT, פרטנר וסלקום, עליהן אמר שאלו חברות עם דירקטוריונים ומשקיעים חזקים ותשתיות משלהן, והוסיף: "לכל אחת מהן יש את כל האפשרויות לעשות מה שהן רוצות מקצה לקצה, חוץ מלבזק. לבזק אין יתרון מובהק עליהן, בטח לא בעולם הסיבים".
לדבריו, ביטול ההפרדה המבנית, עם פלאפון ו-yes, שיוביל לביטול ההפרדה בין תוכן לתשתיות ובין טלפון סלולרי לאינטרנט קווי: "יאפשר לנו לשפר את השירות שהלקוחות מקבלים וגם להוריד מחירים", וזאת לדברי דוד לאור כך שהכול יהיה מרוכז במקום אחד.
במרץ השנה, מיהרו בבזק לחתום עם יו"ר הוועד איציק בסלו על הסכם כולל על ביטול ההפרדה המבנית, כמו גם על הסכמות עם ועד yes, אך יו"ר ועד פלאפון שמודר מהאירוע, ביקר קשות את המהלך במכתב חריף שנשלח על ידי יו"ר הוועד יחיאל שמן: "ועד עובדי פלאפון לא משתתף במשחק ולא יסכים לקדם כל מהלך שמשמעותו איבוד העצמאות של חברת פלאפון ובליעתה על ידי בזק, ומוטב כי תבהירו לכל הגורמים הרלוונטיים, לרבות בדיווח לבורסה, כי אין כל תוקף לדיווח שלפיו ועד עובדי בזק רשאי לפעול לביטול חובת ההפרדה המבנית בכל הנוגע לעובדי פלאפון".
כזכור, ניר דוד, בן ה-54, מנהל החטיבה העסקית בבזק ב-4 השנים האחרונות, מונה במרץ האחרון לתפקיד מנכ"ל בזק במקומו של רן גוראון שפרש במפתיע. בריאיון לעיתון "ממון" התבטא גוראון על ההחלטה לעזוב: "ביום הראשון שלי כמנכ"ל בזק לא הרגשתי שאני יום אחד בתפקיד, אלא שש שנים ויום. אני מרגיש שבשבילי זה זמן לשינוי".
על אף שמועות על יחסים עכורים בין גוראון ובין היו"ר הנכנס תומר ראב"ד, גוראון הדף את הדברים באותו ריאיון בידיעות אחרונות. גם דוד התייחס לכך בריאיון בעיתון הכלכלי כלכליסט ואמר: "רן אמר רשמית שהיוזמה לפרישה שלו היא מיצוי אישי", והוסיף על היחסים בינו ובין ראב"ד: "זה אזור שאני לא נכנס אליו, כי לא דיברתי על זה עם איש מהם וגם לא שאלתי יותר מדי". על הבחירה בו על ידי היו"ר לתפקיד המנכ"ל, הוסיף דוד הוסיף: "הוא מינה אותי כי הוא מזהה בי מישהו יצירתי שיודע לנהל, להציב יעדים ולספק את הסחורה".
לאחרונה חשפנו ב-ice על מהלך של המנכ"ל הנכנס ניר דוד, שזיהה אפשרות להרחיב את הרישיון של בזק בפרישת רשת מתקדמת, לאחר שחברות שזכו במכרז באזורים מסויימים החליטו לפרוש מהמירוץ - באיזורים מורכבים ויקרים לפרישת סיבים - ולאחר פנייה למשרד התקשורת הוא קיבל את ההיתר המיוחל, תוך כדי קבלת פרגון משר התקשורת בכל הקשור לפרישת סיבים: "ספק אם מכרוז של אזורים אלה פעם נוספת בהכרח יניב זוכים שיצליחו לפרוש בהם בסופו של יום, וזאת לעומת בזק שהיא פורשת הסיבים הגדולה בישראל, שסיכויי הצלחת הפרישה שלה באזורים אלה גבוהים יחסית".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אלוף (ל"ת)
    זיוה צור 07/2024/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור