שיווק ופרסום

אשת השיווק של החודש: טלי פולג - סמנכ"לית השיווק של בזק

בקמפיין מוסיקלי ומלא הומור, בזק מכריזה על מהפכה צרכנית בתחום החשמל אשר צפויה לחסוך ללקוחות לא מעט כסף בדרך חכמה. האם המותג בזק energy יגרוף מאות אלפי לקוחות חדשים לשורותיו? סמנכ"לית השיווק של בזק, טלי פולג היא אשת השיווק של החודש
מערכת ice |  1
טלי פולג, סמנכלית בזק (צילום רמי זרנגר, shutterstock)
בקמפיין מוסיקלי ומלא הומור, הציגה הפרזנטורית של בזק, עדי אשכנזי, את המותג בזק energy לאספקת חשמל זול יותר, חכם ויעיל ללקוחות פרטיים ועסקים. בקמפיין של חברת התקשורת הישראלית, עדי אשכנזי מצליחה להעביר את המסר המסחרי לכלל הצרכנים באמצעות ביצוע חדש לשיר "חשמל זורם בכפות ידיך" של רותי נבון.
בהשקת המותג הרשמי, הכריזה חברת התקשורת הישראלית על פתיחת שוק החשמל לתחרות אמיתית עם כניסתה, והצהירה כי היא שואפת לגייס כ-400 אלף לקוחות עד שנת 2030. 
באמצעות תהליך מעבר קל ופשוט ובאמצעות מערך השיווק הגדול והמנוסה ובסיס הלקוחות הגדול של החברה, המותג בזק energy יהפוך לשחקן משמעותי בשוק החשמל תוך מספר חודשים. בכך, יצליח המותג בזק energy לעקוף את המתחרות המציעות שירות דומה לצרכנים ואף יפרוץ את המצב הסטטי כיום שבו 99% מהלקוחות הפרטיים הם לקוחות של חברת החשמל.
מי שאמונה על המהלך הייחודי של בבזק, בבידול החברה בכל הקשור לענף החשמל, בפן השיווקי שעבר בהצלחה רבה בחודש האחרון - היא סמנכ"לית השיווק של בזק, טלי פולג, והיא אשת השיווק של החודש של ice.
מי את טלי פולג? 
אוטוטו שנתיים סמנכ"לית השיווק של בזק, אמא ליונתן החייל ונועם בן 13, מתגוררת בכפר יונה. הרבה שנים בעולם השיווק בתפקידים שונים, מתוכן כ-20 שנה בחברות תקשורת.
מה הוביל אותך לעולם השיווק?
בצבא הייתי קצינת יחסי ציבור בחיל האוויר, שם התוודעתי לעולם יחסי הציבור והפרסום, בו עשיתי את צעדי הראשונים עוד כסטודנטית. אחרי שסיימתי תואר שני במנהל עסקים, כבר חיפשתי את החיבור הזה בין הביזנס לבין התנהגות הצרכנים ונכנסתי לתפקידי שיווק, בהתחלה בעולמות מוצרי צריכה ואחר כך בחברות תקשורת: בסלקום, בבזק, ב-yes ובבזק בינלאומי. השיווק בחברות תקשורת הוא הקטר שמוביל את הביזנס, מתווה את האסטרטגיה ויש בו הרבה מרחב השפעה, לכן הוא כל כך מרתק בעיני.
יצאתם עם קמפיין על החשמל – בזק אנרג'י, בתקופה בה חברות נוספות הצטרפו למהלך ברפורמת החשמל. איך מבדלים את בזק והייחודיות שלה מיתר המתחרות? מה הייתה האסטרטגיה השיווקית והתדמיתית מאחורי הקמפיין?
בזק היא בראש ובראשונה חברת התקשורת המובילה בישראל וככזו היא מספר 1 באינטרנט ובסיבים והישראלים סומכים עליה כחברת תשתיות וכחברה שמספקת שירות מצוין. 
כאשר שוק החשמל נפתח לתחרות בדקנו וראינו שיש נכונות רבה מצד הלקוחות לעבור לבזק גם בחשמל והם אפילו מצפים שבזק תביא את הבשורה בשוק החשמל המתחדש, בדומה למהפכת הסיבים.
אנחנו מאמינים שלקוחות שיש להם יותר מידע על הרגלי הצריכה שלהם יוכלו למקסם את החיסכון, לכן הקמנו בתוך אפליקציית בזק אזור ייעודי אשר מאפשר ללקוחות הצטרפות קלה דיגיטלית וצפייה בנתוני צריכת החשמל שלהם ברמה חודשית, שבועית יומית ואפילו שעתית, ביחד עם מסלולי הנחה שמתאימים לפרופילי צריכה שונים, כל זה תחת המסר: בזק אנרג'י, הדרך החכמה לחסוך בחשמל.
מה היו התגובות שקיבלתם על הקמפיין? האם נרשמה עלייה במספר המינויים או בהכנסות?
המטרה המרכזית של קמפיין ההשקה של בזק אנרג'י הייתה העלאת מודעות הציבור לכך שבזק, חברת התקשורת המובילה, מספקת גם חשמל והקמפיין השיג את המטרה הזאת עם גידול משמעותי במודעות הציבורית. 
התגובות היו מעולות גם על הקמפיין עצמו ששילב שירה וריקוד והוציא מעדי איכויות מפתיעות ודינמיקה כיפית שהפכה את הפרסומת לזכירה ואהובה, וגם על הבשורה שבזק מביאה לשוק הזה, שהיה רדום עד כה. 
זה כמובן תרם לביקושים גבוהים של אלפי לקוחות אשר הצטרפו לשירות במהלך ימי הקמפיין, ועכשיו כשכבר לא צריך מונה חכם כדי להיות חלק ממהפכת החשמל, אפשר לומר שבזק באמת מחברת את כולם גם לחשמל.
בהמשך לשאלה של הבידול של בזק, במשך שנים בזק הייתה השחקנית היחידה או המרכזית בכל תחום התקשורת בישראל, יש לה שם שמאוד מזוהה עם הישראליות, איך מחדשים ומייצרים תדמית וקמפיינים למותג כל כך ותיק בישראל, והאם עוד אפשר לפצח וליצור בידול בישראל 2024?
בהחלט כן. הישראליות היא חלק מהבידול של בזק ומבין כל חברות התקשורת היא מזוהה כחברת האינטרנט של ישראל, זו שמביאה תקשורת לכל בית מצפון ועד דרום, בטח בשנה האחרונה בה לישראליות יש הרבה יותר חשיבות וערך עבור כולנו. 
בנוסף בזק מקפידה תמיד להביא חדשנות ולשרטט מפת דרכים של קצבים ושל טכנולוגיה, אבל לא סתם חדשנות, אלא כזו שהיא בשלה ומתאימה לכל אחד. בשנה האחרונה פיצחנו את הבידול באמצעות הסיב המוגן, אשר למדנו ממחקרים שהוא נושא שמאוד מטריד את הישראלים, לאור הגידול העצום במתקפות סייבר.
ולפני כחודש השקנו לראשונה בישראל ובין הראשונים בעולם את ה-wifi-7 עם נתבBe Multi Fiber וחבילת אינטרנט בקצב 5 גיגה. כך שכיום בזק היא היחידה בשוק האינטרנט שמספקת ללקוחותיה פתרון מלא של קצב מולטי גיג, אשר מגיע מונגש עם נתב מתקדם שתומך בטכנולוגיה החדשה ומאפשר ללקוחות ליהנות מחוויית אינטרנט שלמה.
עדי אשכנזי כבר מככבת בכמה קמפיינים ונכנסה לנעליו של גידי גוב ברצף של פרסומות, אולי תספרי מעט על הבחירה בעדי, והאם נרשמו הישגים תדמיתיים בעקבות המהלך של בחירתה?
הבחירה בעדי אשכנזי נעשתה אחרי שבחנו הרבה מאוד פרזנטורים. עדי נבחרה בראש ובראשונה בשל העובדה שהיא מייצגת ערכים שמתכתבים עם הערכים של בזק: ישראליות, מובילות, מקצוענות  ואיכות. 
בסקרים שערכנו  לפני הבחירה בעדי עלה שעדי זוכה לרמות מודעות ואהדה יוצאי דופן והיא אהובה על מגוון רחב של קהלים – בעלי משפחות, צעירים, מבוגרים ובני נוער. עדי נתפשת כמקצוענית ומובילה בתחומה, לא סתם היא זכתה לתואר "אשת הבידור של השנה" ואשת השנה בטלוויזיה. 
עדי היא מולטי טאלנט מצד אחד היא בעלת יכולות קומיות מהגבוהות ביותר, אבל לצד זה יש לה עומק ואינטליגנציה רגשית עם יכולת אבחנה בדקויות האנושיות של כולנו, היכולות האלה מתורגמות לחום, וליכולת לפרק בהומור קונפליקטים וחסמים.
ולכן היה לנו חשוב שהיא תופיע בקמפיינים של בזק בדמותה – ישראלית, אשת משפחה ואמא שמעודדת את הישראלים להתחבר לבזק בין אם לאינטרנט ובין אם לקטגוריה החדשה – חשמל. וזה עובד, כבר מהקמפיין הראשון עדי נהנית  מזיהוי, שיוך ומאהדה  גבוהים והיא הצליחה "להחליק בקלות" לתפקיד הפרזנטורית של בזק.
מהו מנהל/ת שיווק טוב ומקצועי בעינייך?
מנהל שיווק טוב ומקצועי הוא קודם כל כזה שחי את הביזנס, שיודע להסתכל על האסטרטגיה והמאקרו, מבלי לפספס את הפרטים הכי קטנים. תמיד מחפש את הבידול ואת הדרך לייצר אימפקט ויודע לסחוף אחריו את כל הממשקים בארגון.
איזה טיפ היית נותנת למנהל/ת שיווק בתחילת דרכו/ה?
הטיפ הכי חשוב הוא להטיל ספק, לשים יותר סימני שאלה ופחות סימני קריאה, להישען כל הזמן חזק וקדימה מתוך הרבה תשוקה פנימית וסקרנות אינסופית לחדש ולהשפיע.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תותחית כל הכבוד (ל"ת)
    כחול לשעבר 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור