השוק

שופרסל בבשורה קשה ללקוחות: מחזיקי כרטיס 'חבר' ישלמו ביוקר

מהפך בשוק הקמעונאות: שופרסל מערערת את מעמד 'חבר' ומשנה את כללי המשחק, ברשת דורשים מ"חבר" הפחתה משמעותית בהטבות, שכיום עומדות על 6%-9% הנחה בקניות
מערכת ice |  4
שופרסל (צילום shutterstock, Magma Images)
בעולם הקמעונאות הישראלי, שינוי דרמטי מתרחש מתחת לפני השטח. שופרסל, הענקית הקמעונאית המובילה בישראל, בוחנת מחדש את הסכם ההטבות רב-השנים שלה עם מועדון "חבר", המייצג את משרתי הקבע, גמלאי צה"ל ואנשי כוחות הביטחון. מהלך זה, שעשוי להוביל לביטול הטבות משמעותיות לכ-200,000 חברי המועדון, מסמן שינוי פרדיגמה בתפיסה העסקית של הרשת ועשוי להשפיע על כל שוק הקמעונאות בישראל.
על פי פרסום בדה מרקר, האחים אמיר, בעלי השליטה החדשים בשופרסל, מובילים קו אסטרטגי חדש המתמקד בשיפור הרווחיות, גם במחיר של אובדן לקוחות פוטנציאלי. הם דורשים מ"חבר" הפחתה משמעותית בהטבות, שכיום עומדות על 6%-9% הנחה בקניות. מהלך זה משקף תפיסה עסקית חדשה המעדיפה רווחיות על פני נתח שוק, ומעלה שאלות מהותיות לגבי הערך של מועדוני לקוחות ותוכניות נאמנות בעידן של תחרות מחירים אגרסיבית ושולי רווח צרים.

ההשלכות של מהלך זה עשויות להיות רחבות היקף. מחד, הוא עלול לעורר ביקורת ציבורית, במיוחד לאור המצב הביטחוני המתוח בישראל. מאידך, הוא מעלה שאלות לגבי הוגנות מחירים בשוק הקמעונאי - האם נכון שקבוצה מסוימת באוכלוסייה תיהנה מהטבות משמעותיות על חשבון שאר הצרכנים? יתרה מזאת, המהלך עשוי ליצור אפקט דומינו, כאשר רשתות קמעונאיות אחרות עשויות לבחון מחדש את ההסכמים שלהן עם מועדוני צרכנים שונים.
מעבר לסוגיית "חבר", שופרסל מבצעת שינויים נוספים המעידים על כיוון אסטרטגי חדש. ביטול הטבת המשלוח באתר האונליין וצמצום הטבות מועדון הלקוחות של הרשת עצמה מצביעים על מגמה רחבה יותר של התמקדות ברווחיות על פני צמיחה בהכנסות. זוהי תפנית משמעותית בגישה העסקית, המשקפת את האתגרים הכלכליים בשוק הקמעונאות הישראלי ואת הצורך בהתאמה למציאות כלכלית משתנה.
השאלה המרכזית שנותרת פתוחה היא כיצד יגיבו הצרכנים והשוק לשינויים אלה. האם המהלך יוביל לנטישה המונית של לקוחות או שמא יצליח לשפר את הביצועים הכלכליים של הרשת? האם רשתות אחרות ילכו בעקבות שופרסל? והאם זהו הסימן הראשון לשינוי מהותי בתפיסת הצרכנות והנאמנות בשוק הקמעונאי הישראלי? התשובות לשאלות אלו עשויות לעצב מחדש את פני הקמעונאות בישראל בשנים הקרובות.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    מי קונה שם
    חיים 07/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם עם 9 אחוז בשלי עדיין הכי יקרים בשוק גנבים נמאסתם
    סגור
  • 3.
    נטישה המונית של הזומביז הישראלים - בדיחה קורעת. (ל"ת)
    בונדי 07/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    כל הכבוד לשופרסל
    לקוח שופרסל 07/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני כלקוח שאיננו במועדון חבר לא מוכן לסבסד אותם. אם אני יכול לקנות במחיר מלא אז גם הם. המצב כרגע הוא שכמעט כל עם ישראל מסבסד קומץ גמלאי צהל מבוססים. סליחה באמת אבל אני לא מוכן לממן אותם. מבחינת כמעט כל הלקוחות עדיף שיורידו קצת את המחיר לכולם ולא לסבסד קומץ פריבילגים.
    סגור
  • 1.
    נלך לקנות במקום אחר (ל"ת)
    סמי 07/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור