כסף וצרכנות

מהפך בשופרסל: זו האסטרטגיה החדשה שמטלטלת את השוק

ההסבה ל"יש חסד" אמורה הייתה חלק מתוכנית רחבה יותר, שכללה השקת פורמט חדש ומוזל בעשרות סניפים נוספים. אולם, עם כניסתם של האחים אמיר לתמונה, גם תוכנית זו הוקפאה לפי שעה בשני סניפים. בשופרסל מציינים כי כל מקרה ייבחן לגופו
מערכת ice |  2
שלומי ויוסי אמיר (צילום פלאש 90/ מרים אלסטר, יחצ)
בעולם הקמעונאות הישראלי מתחוללת דרמה של ממש. רשת שופרסל, הענקית בתחומה, עומדת בפני צומת דרכים קריטי שעשוי לשנות את פני השוק כולו. תוכנית שאפתנית להרחבת המותג "יש חסד" ולהשקת פורמט חדש ומוזל - נגנזה ברגע האחרון, מעוררת שאלות נוקבות על עתיד הרשת ועל המגמות בשוק הקמעונאי הישראלי.
כזכור, בפברואר האחרון, עובדי סניפי שופרסל דיל באשדוד ובבאר טוביה קיבלו הודעה מפתיעה: הסניפים עומדים לעבור הסבה למותג "יש חסד", המזוהה עם הציבור החרדי. מהלך זה היה אמור לסמן שינוי אסטרטגי משמעותי - הרחבת מותג המחירים הנמוכים לאוכלוסייה הכללית. אולם, ממש לפני השלמת השיפוץ, התקבלה החלטה דרמטית לבטל את המהלך ולהשאיר את הסניפים תחת המותג "שופרסל דיל".
על פי הפרסום של דה מרקר, המעבר ל"יש חסד" לא היה רק שינוי שם. הוא היה אמור להביא להוזלה משמעותית של כ-10% בסל הקניות הממוצע, תוך שינוי בתמהיל המוצרים ובמבנה התפעולי. "יש חסד" מתאפיינת בניהול רזה יותר, פחות עובדי מטה, ומספר קטן יותר של עובדים בכל סניף. עם כ-1,200 עובדים בלבד מתוך 16,700 עובדי שופרסל, המודל הזה מייצג גישה שונה לחלוטין לניהול קמעונאי.
ההסבה ל"יש חסד" הייתה חלק מתוכנית רחבה יותר, שכללה השקת פורמט חדש ומוזל בעשרות סניפים נוספים. לצורך כך, מונה אבי אלמוג, בעל ניסיון עשיר מאסם-נסטלה, לנהל את הפרויקט החדש. אולם, עם כניסתם של האחים אמיר לתמונה, גם תוכנית זו הוקפאה.
הביטול של התוכניות החדשות מגיע על רקע אתגרים משמעותיים שעומדים בפני פורמט "שופרסל דיל". הפורמט סובל משחיקה גוברת במכירות, בעיקר בשל תמחור גבוה ביחס למתחרים. זה מתבטא במכירות נמוכות למ"ר בחלק מהסניפים, מה שמעלה שאלות לגבי העתיד של הפורמט.
יש לציין, שעל אף הדיווח בדה-מרקר, מדובר למעשה בשני סניפים בלבד: בבאר שבע ובאשדוד. לפניית ice, אמרו בשופרסל כי המהלך לא בוטל וכי כל דבר נבחן לגופו.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בינתיים הבנתי שאת הסניף בבאר טוביה פתחו עם השם "יש חסד"
    ריטה 06/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מקווה מאוד שישפצו ויפתחו סניף נורמאלי ומתחרה ראוי לרמי לוי הנוראי
    סגור
  • 1.
    שופר סל רשת יקרה, מיעוט קונים ומחירים גבוהים. אכזבה.
    אלי תל אביב 06/2024/27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בדרך של קרפור לנפילה.
    סגור