דיגיטל וטק

שוק הבינה המלאכותית מתפוצץ: גיוסים בעשרות מיליארדים מתחילת השנה

חברות סטארט-אפ בארה"ב גייסו 56 מיליארד דולר ברבעון השני, זינוק של 57% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. העלייה הניכרת היא במגזר ה-AI, אליו משקיעים הזרימו לא פחות מ-27.1 מיליארד שקל תוך שלושה חודשים. בין היתר, הסטארט-אפ xAI, שייסד אילון מאסק, גייס 6 מיליארד דולר
מערכת ice | 
בינה מלאכותית-אילוסטרציה AI
למרות הצמצומים הניכרים במגזר ההייטק בארצות הברית, דווקא חברות הסטארט-אפ העוסקות בתחום הבינה המלאכותית, שהחל להתפשט בשלהי 2022 - פורחות ביתר שאת ומשקיעים הזרימו אליהן 27.1 מיליארד שקל רק במהלך הרבעון השני של 2024. מדובר בכמחצית מחצית מסך המימון לסטארט-אפים בארה"ב באותה התקופה.
הנתונים שפורסמו על ידי חברת המחקר פיצ'בוק (PitchBook) בוול סטריט ג'ורנל, קובעים כי חברות סטארט-אפ בארה"ב גייסו 56 מיליארד דולר ברבעון השני, זינוק של 57% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת, וסכום הגיוס הרבעוני הגבוה ביותר מזה שנתיים. חברות AI מבצעות סבבי גיוס הון עצומים, והמשקיעים נוטלים סיכונים.
 
בחודש מאי, קורוויב (CoreWeave), ספקית שירותי מחשוב ענן לחברות AI, גייסה 1.1 מיליארד דולר ממשקיעים, ואחר כך גייסה 7.5 מיליארד דולר ממכירת אג"ח, לפי הערכת שווי של 19 מיליארד דולר. סקייל (Scale AI), ספקית נתונים לחברות בינה מלאכותית, גייסה מיליארד דולר, לפי הערכת שווי של 13.8 מיליארד דולר. והסטארט-אפ xAI, שייסד אילון מאסק, גייס 6 מיליארד דולר, לפי שווי של 24 מיליארד דולר.
ההאטה בגיוסי הסטארט-אפים התחילה בראשית 2022, כאשר חברות מפסידות רבות התקשו לצמוח באותה המהירות שבה גדלו בזמן המגפה. עליית הריביות אף היא ציננה את תיאבון המשקיעים להשקעות ברמת סיכון גבוהה יותר. סטארט-אפים פיטרו עובדים ואימצו תוכניות פחות שאפתניות. בשלהי 2022, חברת OpenAI מסן פרנסיסקו, פתחה תקופה חדשה של שגשוג בתחום, עם השקת ChatGPT.

על פי הפרסום בעברית בדה מרקר, למרות ההתייעלות שיוצרת AI, עלויות הקמתה הן גבוהות. סטארט-אפים שמתמקדים בבינה מלאכותית זקוקים לכמויות עצומות של שבבי מחשב חזקים ושל אחסון ענן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה