דיגיטל וטק

ישראל הבאה בתור? OpenAI חוסמת את ה-ChatGPT במספר מדינות בעולם

חברת OpenAI, הודיעה למשתמשים בארבע מדינות שונות: סין, רוסיה ערב הסעודית ואיראן, שהחל מה-9 ביולי היא חוסמת את השירות שלה במדינות הללו. האם זה יקרה בקרוב גם בישראל?
מערכת ice | 
סם אלטמן, מנכ"ל OpenAI (צילום shutterstock)
חברת OpenAI, שהוקמה על ידי סם אלטמן ואחראית לפיתוח ה-ChatGPT, הצ'טבוט הראשון אי פעם שהביא את מהפכת הבינה המלאכותית לקדמת הבמה, יוצאת במהלך דרמטי במיוחד שעשוי בעקיפין לפגוע בעתיד במדינת ישראל.
על פי דיווחים היום (רביעי) מעבר לים, חברת OpenAI שלחה מייל למשתמשים בארבע מדינות שונות: סין, רוסיה ערב הסעודית ואיראן, בו נכתב כי החל מה-9 ביולי היא חוסמת את השירות שלה במדינות הללו, בהן לא יתאפשר יותר להשתמש בשירות שלה. 
במייל הרשמי שהוציאה החברה למשתמשים במדינות הללו נכתב כי "הדאטה שלנו זיהתה כי הארגון שלך נמצא באזור ש-OpenAI איננה תומכת בו בשלב זה. החל מה-9 ביולי, נחסום לחלוטין את הגישה מאזורים שאינם ברשימת המדינות המאושרות על ידנו. על מנת להמשיך ולהשתמש בשירותים של OpenAI, עליכם להתחבר לשירות באזור נתמך".
ההחלטה של החברה מגיעה על רקע המתיחות הגדולה בין ארצות הברית לרוסיה וסין. המהלך של חברת OpenAI אמנם נגד מדינות אויבות של ישראל, אך לא מן הנמנע כי בעתיד הוא גם יפגע ישירות בישראל, כשהחברה עשויה לעשות את אותו מהלך בדיוק גם כאן בארץ.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה