דיגיטל וטק

OpenAI חוסמת את הסינים: זה המהלך הדרמטי בתעשיית ה-AI

במהלך דרמטי OpenAI הודיעה למפתחים בסין כי תתחיל לחסום את גישתם לכלים שלה החל מיולי, בצעד שמחזק את עמדתה במניעת שימוש בלתי מורשה בכלים שלה, כחלק ממהלך כללי של הממשל האמריקני למנוע זליגת טכנולוגיות חשובות לידיים סיניות
רפאל בן זקרי | 
ChatGPT סין (צילום Shutterstock)
מובילת הבינה המלאכותית OpenAI הודיעה למפתחים בסין כי תתחיל לחסום את גישתם לכלים שלה החל מיולי, במהלך שנועד להציג עמדה פעילה יותר במניעת שימוש ממדינות שבהן היא לא מציעה שירות רשמי.
לפי הדיווח בבלומברג, החברה שלחה למפתחים מכתב המעדכן אותם על תוכניותיה. אף ש-OpenAI לא מציעה רשמית את שירותיה בסין, מפתחים רבים ניגשים לכלים שלה דרך רשתות פרטיות וירטואליות ואמצעים אחרים.
במקביל למהלך, חברות מקומיות כמו Alibaba ו-Zhipu AI, הנתמכת על ידי Tencent, פרסמו הודעות המעודדות מפתחים לעבור למוצרים המקומיים שלהן. הממשל הסיני מעודד בגלוי חברות מקומיות כאלו לחדש בתחום ה-AI - טכנולוגיה שהוא רואה כקריטית לחיזוק הכלכלה והביטחון הצבאי של סין.
לא ברור מה בדיוק הניע את המהלך של OpenAI, אך במאי האחרון החברה חשפה כי ניתקה לפחות חמש פעולות השפעה סמויות שניסו להשתמש במוצריה למניפולציה על דעת הקהל. המכתב של החברה גם מתיישב גם עם הלחץ הגובר מצד הממשל האמריקני להגביל את הגישה הסינית לטכנולוגיות בינה מלאכותית מתקדמות.
במקביל, וושינגטון פועלת למנוע גישה סינית ורוסית לטכנולוגיות קריטיות. משרד האוצר של ארה"ב הציע כללים להגבלת השקעות בטכנולוגיות שהוא רואה כקריטיות לביטחון הלאומי, כולל שבבים ובינה מלאכותית. ההגבלות, שבפיתוח מזה יותר משנה, הן חלק מאסטרטגיה של הנשיא ג'ו ביידן לצמצם את יכולתה של סין לפתח טכנולוגיות רגישות שמאיימות על הביטחון הלאומי של ארה"ב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה