דיגיטל וטק

מלחמת סייבר: ביידן מכריז מלחמה על תוכנת האנטי וירוס הרוסית

ממשל ביידן יכריז על איסור מכירת תוכנות האנטי-וירוס של Kaspersky Lab בארצות הברית, בשל קשרי החברה עם הממשל הרוסי. המהלך יפגע במוניטין ובמכירות החברה בחו"ל, ויוביל לצמצום סיכוני מתקפות סייבר רוסיות
רפאל בן זקרי |  1
קספרסקי (צילום Shutterstock)
ממשל ביידן צפוי להכריז היום (חמישי) על איסור מכירת תוכנות האנטי-וירוס של חברת Kaspersky Lab בארצות הברית, בשל קשרי החברה עם הממשל הרוסי.
ל-Kaspersky, המספקת שירותים למגזרים קריטיים, לרבות תשתיות, ממשלות מדינתיות ומקומיות בארה"ב, יש גישה נרחבת של התוכנה למערכות מחשב רבות, מה שעשוי לאפשר גניבת מידע רגיש, התקנת נוזקות או עיכוב בעדכונים.
המהלך של ממשל ביידן ילווה בהוספת Kaspersky לרשימת ההגבלות המסחריות, מה שיפגע במוניטין החברה ויפגע במכירותיה בחו"ל, בעוד שהמהלך נועד לצמצם סיכוני מתקפות סייבר רוסיות ולהמשיך ללחוץ על מוסקבה על רקע המלחמה באוקראינה.
האיסור ייכנס לתוקף ב-29 בספטמבר, 100 ימים לאחר פרסומו, כדי לתת לעסקים זמן למצוא חלופות. מכירות מוצרים שמכילים את תוכנות Kaspersky תחת שם מותג אחר ייאסרו גם הן, והממשל האמריקני מזהיר כי מי שיפר את ההגבלות יעמוד בפני קנסות ואף תביעות פליליות מצד משרד המשפטים.
למרות הצעות מצידה של Kaspersky לצמצם את הסיכונים במקום איסור מוחלט של פעילותה בארצות הברית, הממשל סבר כי אין אמצעי מניעה מספקים אחרים שוכלו להיות אפקטיביים, לאור הקשרים המיוחסים לה עם הממשל הרוסי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מצוין. אצלנו צריך מהלך דומה על איכות השלטון, הקרן החדשה
    ובא לציון גואל 06/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האחים והקפלנים
    סגור