בעולם

כלכלת חימושים: כך ארה"ב מתמרנת בין הסיוע לישראל ולאוקראינה

לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, אוקראינה זקוקה לכ-200 אלף פגזים בחודש, אבל קצב הייצור האמריקני עומד על כ־28 אלף בחודש בלבד. בנאט"ו מעריכים כי רוסיה משגרת לא פחות מ־30 אלף פגזים ביום, פי חמישה מהיכולת המקסימלית של אוקראינה
מערכת ice | 
ארה (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל, חיים גולדברג)
מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן עקף לפני כחודש את הקונגרס, בפעם השנייה, כשהחליט למכור לישראל כ-60 אלף פגזי 155 מ"מ וציוד נלווה בהיקף של כ-147.5 מיליון דולר. אלא שוושינגטון מתקשה לעמוד בביקוש לפגזים של אוקראינה מול רוסיה. בעת הנוכחית, שבה המלחמה באוקראינה שבקרוב תיכנס לשנתה השלישית, הלחימה היא סטטית, מה שמגביר את השימוש בארטילריה.
לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל שפורסם הבוקר (חמישי) בגלובס, אוקראינה זקוקה לכ-200 אלף פגזים בחודש, אבל קצב הייצור האמריקני עומד על כ־28 אלף בחודש בלבד. מאז פרוץ המלחמה בפברואר אשתקד, ארה"ב לבדה סיפקה לאוקראינה יותר מ-2 מיליון פגזים. התלות האוקראינית בארה"ב נובעת מהעובדה ש-155 מ"מ הוא סטנדרט התותחים של נאט"ו, וחברות הברית הן שסיפקו לקייב יותר מ-300 תותחים.
 
כיום, בנאט"ו מעריכים כי רוסיה משגרת לא פחות מ־30 אלף פגזים ביום, פי חמישה מהיכולת המקסימלית של אוקראינה. כל זאת, כאשר התעשייה הצבאית המערבית לא הייתה מוכנה למלחמה ארטילרית בהיקף שכזה, והיצרניות העיקריות של 155 מ"מ הן ארה"ב, אירופה ודרום קוריאה.  
 
לפני המלחמה, ארה"ב ייצרה כ-14 אלף פגזים בחודש. מאז, ארה"ב השקיעה 25 מיליארד דולר בהגברת תפוקת הייצור הביטחוני ובסיוע ישיר לאוקראינה. כך, קצב הייצור של ארה"ב הגיע לכ-28 אלף פגזים בנובמבר 2023, והיעד הוא קצב ייצור של כ־80 אלף פגזים בחודש בינואר 2025.  
בזווית הזו של המערכה וושינגטון נותרה לבדה, משום שמדינות האיחוד האירופי לא מעוניינות להשקיע מיליארדים בהגברת תפוקות בהיעדר הבנה כי הביקושים יימשכו לאורך שנים. זו הסיבה שבגינה האמריקנים מסייעים לקייב בהקמת מפעלי ייצור פגזים מקומיים, אולם משך הקמתם צפוי להימשך כשנתיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה