כסף וצרכנות

שופרסל בהחלטה שמרתיחה את הלקוחות: זו ההטבה שמתבטלת

הצעד הראשון בשינוי הכיוון בעולם האונליין של שופרסל, הוא ביטול ההטבה המשמעותית של דמי משלוח מופחתים בהזמנות גדולות. במקום זאת, נקבע מחיר אחיד של כ-30 שקל לכל הזמנה, ללא קשר לגודלה. מהלך זה, שעשוי להיראות כפגיעה בצרכן, מאותת על כוונת החברה לטפל בפעילויות שאינן רווחיות
מערכת ice |  2
שופרסל חוברת לשלוש ענקיות בינלאומיות (צילום shutterstock)
בעולם שבו הנוחות של קניות מקוונות הפכה לחלק בלתי נפרד מחיינו, שופרסל, ענקית הקמעונאות הישראלית, מפתיעה את השוק עם שינוי אסטרטגי משמעותי ולא כזה שמשמח את הלקוחות. תחת שרביטם של בעלי השליטה החדשים, האחים אמיר, החברה מבצעת תפנית חדה במדיניות האונליין שלה, מהלך שעשוי לשנות את פני הקניות המקוונות בישראל.
במשך שנים, שופרסל הובילה את מהפכת הקניות המקוונות בישראל, עם השקעות עצומות במרכזי ליקוט אוטומטיים ומדיניות משלוחים אטרקטיבית. אולם, מה שהחל כחזון מבטיח הפך לנטל כלכלי, עם ירידה חדה במכירות האונליין מאז שיא הקורונה ב-2020.

על פי פרסום של כלכליסט, הצעד הראשון בשינוי הכיוון הוא ביטול ההטבה המשמעותית של דמי משלוח מופחתים בהזמנות גדולות. במקום זאת, נקבע מחיר אחיד של כ-30 שקל לכל הזמנה, ללא קשר לגודלה. מהלך זה, שעשוי להיראות כפגיעה בצרכן, מאותת על כוונת החברה לטפל בפעילויות שאינן רווחיות.
אך השאלה המרתקת היא - האם זהו סופו של עידן הקניות המקוונות בשופרסל? לא בהכרח. מקורות בחברה מרמזים כי האחים אמיר מחפשים דרכים חדשניות להפוך את הפעילות המקוונת לרווחית. הם אף הזמינו את יזם ההייטק ניר צוק לסייר במרכז הלוגיסטי במודיעין, בחיפוש אחר פתרונות טכנולוגיים מתקדמים.
בעוד שהצרכנים עשויים לחוש את השינוי בכיסם, המהלך מעלה שאלות מרתקות על עתיד הקניות המקוונות בישראל. האם נראה חברות אחרות עוקבות בעקבות שופרסל? האם טכנולוגיות חדשות יצליחו להפוך את המשוואה ולהחזיר את הרווחיות לתחום?
ברקע, התייקרויות נוספות בשוק המזון, כמו העלאת מחירים של עד 7% במוצרי אסם, מוסיפות לחץ נוסף על הצרכן הישראלי. בעוד שופרסל מנווטת את דרכה בים הסוער של שוק הקמעונאות המשתנה, ברור כי השינויים הללו הם רק ההתחלה. העיניים נשואות כעת לצעדים הבאים של החברה, שעשויים לעצב מחדש את חוויית הקניות של הצרכן הישראלי בשנים הקרובות.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מרד. צרכנים
    מרכז 07/2024/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    טיפש מי שקונה בשופרסל נקודה
    סגור
  • 1.
    רק מרד צרכנים
    לקוח שופרסל 07/2024/02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יביא לשינוי , הרשת מזלזלת בלקוח ורואה אותו כשבוי , ירקות ופרות מתחת לכלביקןרת , חוסרים על המדפים ומחירים גבוהים , צריך לעבור למתחרים .
    סגור