דיגיטל וטק

פורטינט מזהירה: איומי הסייבר ב-2024 עתידים לצאת מכלל שליטה

תחזית איומי הסייבר בשנה הקרובה יעלו משמעותית. זאת למרות שהבינה המלאכותית תסייע נגד המתקפות. עדיין, התוקפים ינצלו את התרחשויות הגיאופוליטיות והאירועים הגלובליים שקורים בעולם כדי להוציא לפועל מתקפות מודיעיניות מתוחכמות ומסוכנות

מערכת ice | 
האקר-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
בדוח תחזית איומי הסייבר שיצא לקראת שנת 2024 שנכתב ונחקר על ידי חברת אבטחת המידע האמריקאית פורטינט, נחשף כי השיטות ה"קלאסיות" של פושעי הסייבר, לא הולכות להיעלם, אלא הולכות להשתכלל ולהשתרג. הפריצות יהיו ממוקדות והרסניות יותר.
בין היתר בשל השדרוג של מתקפות מניעת השירות והסחיטה אשר נועדו למטרות שונות, החל משעשוע, פשיעה, בטרור ומלחמות סייבר פוליטיות . המתקפות כאמור, יתמקדו במתקפות כופר לצורך רווח כספי. החוקרים טוענים כי הגישה של התוקפים תהיה "ללכת על כל הקופה" והם יתמקדו בשיבוש תעשיות קריטיות כמו בריאות, פיננסים, תעבורה, חשמל, ביטוחים וספקי שירותים.
בנוסף – גורמים עוינים יתמקדו ככל הנראה במתקפות בזמנים של אירועים גלובליים משמעותיים כמו האולימפיאדה בפריז שתתרחש ביולי הקרוב וכמו הבחירות בארה"ב שיתקיימו בנובמבר 2024.
נזכיר כי בריאיון ל"תכנית חיסכון", גיל מסינג, ראש מטה צ'ק פוינט אמר על העלייה במתקפות סייבר מאז פרוץ המלחמה: "זו לא רק תחושה, בשבועות האחרונים אנו רואים עלייה של כ-12% בהתקפות הסייבר על ישראלים, בממוצע 1,202 מתקפות סייבר ביום על כלל הארגונים בארץ."
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה