דיגיטל וטק

הלם: מחקר חדש חושף נתון מפתיע לגבי האקרים ברשת

מי שמדיר נשים מהגנת סייבר – ימצא אותן בהתקפה: מחקר של חברת הסייבר העולמית Trend-Micro מצא כי 30% מההאקרים בדארקנט הן למעשה האקריות; "אם הגנת הסייבר תמשיך להתעלם מנשים – הן יעברו לפשיעה"

מערכת ice | 
האקר אילוסטרציה (צילום pixabay ,freepik)
יום האישה 2023 מגיע, ואיתו גם מחקר מכיוון מפתיע: חוקרי טרנד מיקרו העולמית מצאו כי לפחות 30% ממשתמשי הפורומים לעברייני הסייבר הן נשים. מסתבר שתקרת הזכוכית שנפרצת בעולם הסייבר הגברי יחסית, מגיעה גם מהכיוון ההתקפי ולא רק מתחומי האבטחה וההגנה.
המחקר ניסה לבדוק היכן נמצאות מהנדסות אבטחת מידע מוכשרות שמחפשות עבודה, ומצא נתונים מרתקים אודות שוויון מגדרי בעולם הפשע המקוון ובדארקנט.
טרנד מיקרו בדקה חמישה פורומים אינטרנטיים של פשעי סייבר באנגלית – Sinister ,Cracked ,Breached ,Hackforums ו-Raidforum, וחמישה אתרים נוספים ברוסית – XSS ,Exploit ,Vavilon ,BHF ו-WWH-Club. באמצעי ניטור טכנולוגיים, וגם קצת באמצעות היגיון בריא, הצליחו החוקרים להתעלות על הקושי בזיהוי מגדרי שיש בפורומים בהם רוב המשתמשים אנונימיים.
באמצעות ניתוח של התכנים באתרים מצאו כי אין הבדל רב בין השפות: באלו שבשפה האנגלית כ-40% הן נשים ובאלו שברוסית מדובר על 42.6% מהם. לאישוש הנתונים הם ציינו שבפורומים דומים, בנושאי פיתוח ותכנות, רק 12% מהמשתתפים היו נשים – נתון המייצג את המציאות הבלתי שוויונית בתחום בצורה מהימנה.
החוקרים טוענים כי אנו נוטים לשייך באופן די מידי את פושעי הסייבר כגברים. בניתוח נתוני המחקר עולה כי מחתרת פושעי הסייבר יותר נוטה לשפוט על פי כישורים לעומת קהילות המקצוענים והמתמחים בהגנת סייבר. המפתחים והמפתחות בעולם הפשע המקוון מוערכים בשל כישוריהם וניסיונם בכל הקשור לניהול עסקים ברשת האפלה.

מנכ"לית טרנד מיקרו בישראל, רויטל אוחיון. צילום: Shai Hansav
המסקנה השנייה, והחמורה יותר, של החוקרים היא ש: "אם עולם ה-IT בכללו, ובתוכו עולם אבטחת המידע והגנת הסייבר, מתעלם מנשות אבטחה מוסמכות ומוכשרות, לא משקיע מספיק מאמצים בגיוס שלהן ולאחר מכן בקידומן בתוך הארגונים, ומפלה אותן אך ורק על בסיס מגדר – אל לו להתפלא אם הן יגיעו למגרש המשחקים של איומי הסייבר וההגנה מפניהם לא בהכרח במובן החיובי".
טרנד מיקרו היא חברת סייבר שבארץ ובעולם שמה לה לדגל את נושא השוויון המגדרי וקידום נשים. מי שעומדת בראש טרנד מיקרו בישראל היא המנכ"לית רויטל אוחיון, שצמחה בחברה מראשיתה בישראל. את טרנד מיקרו העולמית מובילה המנכ"לית היפנית אווה צ'ן, שנחשבת לאחת הבכירות והמקורבות לממשל היפני.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה