דיגיטל וטק

אמזון מציגה: 'צמיד רגשות' שיספק הצעות לשיפור מצב הרוח

חיישנים בצמיד של ענקית הטכנולוגיה מנתח את טון הדיבור ואלמנטים נוספים הקשורים בסאונד. המידע עובר לאפליקציה ייעודית שמספקת חוות דעת על תחושותיו של המשתמש, עם הצעות לשיפור 
רועי בהריר-פרל | 
צמיד HALO של אמזון (צילום Amazon)
ענקית האי-קומרס אמזון נכנסת לתחום טכנולוגיית הספורט הלבישה ומשיקה את אמזון Halo  - צמיד חכם שצפוי להתחרות בצמידים של פיטביט ובשעונים החכמים למיניהם, לרבות אלה של אפל. החברה, כזכור, הוזכרה לא פעם במהלך השנה האחרונה בהקשרים של פגיעה בתחרותיות נוכח נטייתה לאתר מוצרים פופולריים שנמכרים בפלטפורמה שלה ולייצר מתחרים אטרקטיביים שלהם בעצמה, תוך ניצול יתרונה כבעלת הבית.
בדומה לשאר הצמידים  החכמים, גם הלו יודע לאסוף נתונים בריאותיים של המשתמש, כמו לחץ דם, דופק, קצב נשימה, רמת מאמץ ואיכות שינה, אולם בנוסף לכך, כמו חבר קרוב אמיתי, הוא מבטיח גם לעדכן את המשתמש במצבו הרגשי ולהציע לו פתרונות והצעות לשיפור מצב הרוח, במידת הצורך. פיצ'ר נחוץ למדי בימי קורונה.
הצמיד החדש מאובזר בחיישנים שמנתחים את טון הדיבור ואלמנטים נוספים הקשורים לקול, ומעבירים את המידע לאפליקציה ייעודית שמנתחת את הנתונים ומוסרת מעין "חוות דעת" על מצבו הרגשי של המשתמש. מעין חברה חצי-דמיונית לעת צרה.
כאמור, מדובר בכניסה משמעותית ראשונה של אמזון לשוק הבריאות והטכנולוגיה הלבישה, כשלנגד עיניה נמצא בעיקר מותג הבריאות המוביל פיטביט, שאמור להימכר בקרוב לגוגל  ב-2.1 מיליארד דולר, כפי שפורסם אשתקד. אמזון גובה כ-100 דולר עבור הצמיד, בנוסף ל-4 דולר בחודש עבור מנוי לאפליקציה המשויכת לו (במכירת ההשקה, מחירו יהיה 65 דולר בלבד, פלוס מנוי לחצי שנה בחינם). יקר יותר מצמיד של פיטביט שעולה 70 דולר, אבל זול בהרבה משעון חכם של אפל שעולה היום בסביבות 400 דולר.
בניגוד לצמידים אחרים, להאלו אין מסך תצוגה וכל האינטרקציה עמו נעשית באמצעות היישומון הנלווה. עם זאת, החדירה שלו לנתונים פרטיים ואינטימיים של המשתמש מקיפה הרבה ותר: בנוסף לזיהוי רגשות באמצעות קול, הוא יודע גם לחשב את אחוזי השומן בגוף על ידי ניתוח של תמונות. קצת לא נעים, אולי.
באמזון מבקשים להבהיר כי הם לא מתכוונים לעשות כל שימוש, לרבות שיווקי ופרסומי, במידע המאוד אישי הזה. ובכל זאת, כפי שהוכיח ניסיון העבר, יש סיבה לדאגה.
תגיות אמזון
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה