דיגיטל וטק

לשמור זכרונות מהמוח, בכונן קשיח: הפיתוח שמסעיר את העולם

מנכ"ל טסלה אילון מאסק הציג שבב אלקטרוני שמאפשר ניטור של אותות חשמליים מהמוח ושידורם למחשב בעזרת בלוטות'; הונו של מאסק זינק ליותר מ-100 מיליארד דולר
שרון טל |  1
אילון מאסק (צילום מסך וSteve Jurvetson)
אילון מאסק, איש העסקים ומנכ"ל חברת הרכב החשמליים טסלה, זכה להצטרף בסוף השבוע למועדון 12 הספרות, כשהונו הגיע ל-100 מיליארד דולר, על פי דירוג בלומברג. מאסק מדורג רביעי בין עשירי העולם עם הון מוערך בכ-104 מיליארד דולר, כשמעליו מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג (111 מיליארד); ביל גייטס, מייסד מיקרוסופט (125 מיליארד דולר); ובמקום הראשון עם הון כפול משל מאסק – מנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס, לו הון מוערך בכ-200 מיליארד דולר.
הזינוק בהונו של מאסק מגיע הודות לשני אירועים מרכזיים, הראשון שבהם הוא זינוק במניית טסלה שהביא אותה לשער של יותר מ-2,300 דולר למניה, והשני הוא שבב טכנולוגי שמתחבר למוח שלנו, דבר הלקוח מתיאוריות עתידניות, שמסתבר כבר כאן מוקדם משציפינו.
השבב שהציג מאסק יוצר על ידי החברה שלוNeuralink  והוא בגודל של מטבע. השבב מושתל במוח ומאפשר לנטר את האותות האלקטרוניים המתקבלים מאיברים שונים. בהמשך יוכל השבב לא רק לקלוט אותות חשמליים אלא גם לשדר כאלה. לפי מאסק, יהיה ניתן להפעיל פקודות מהמוח ישירות למכשירים חכמים, ואף לשמור זכרונות ממוחנו במיקום חיצוני דוגמת כונן קשיח או טלפון נייד.
דבר נוסף שיאפשר הצ'יפ בעתיד, על פי מאסק, הוא תקשורת טלפתית, כלומר היכולת לתקשר עם אנשים אחרים ללא שום פעולת דיבור. דבר שיוכל לסייע גם לנפגעים נוירולוגים שאינם מסוגלים לתקשר ורבלית. "העתיד הולך להיות מוזר" אמר מאסק באירוע ההצגה של השבב.
יש לציין כי השבב שהציג מאסק הושתל בחזירים וטרם נוסה, ככל הידוע, על בני אדם. אולם התוצאות מדהימות וגורמות לנו לחשוב איך ייראה העולם בעשור הקרוב והאם על מנת לתקשר, נצטרך בכלל לפתוח את הפה.

-
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    וואו
    אדם 08/2020/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וואו רק לפני שנה הוא היה שווה רק 40 מיליארד דולר
    סגור