דיגיטל וטק

יוטיוב תשדר בבלעדיות שידורים חיים של משחקי מחשב

גוגל חתמה על עסקה ארוכת טווח עם ענקית הגיימינג אקטיויז'ן בליזרד. עם 200 מיליון גיימרים ברחבי העולם הנושאים עיניהם לשידורים החיים, האם מעמדה של הפלטפורמה המתחרה, Twitch מבית אמזון, בסכנה?
רועי בהריר-פרל | 
גיימינג (צילום Istock)
בצל מלחמות הסטרימינג שהופכות ליותר ויותר אכזריות עם כניסתן של שחקניות נוספות לשוק, מתנהל קרב נוסף, בתחום הגיים-סטרימינג - שידורים חיים של משחקי מחשב - המעסיק כ-200 מיליון גיימרים ברחבי העולם.
עסקה שנחתמה בימים האחרונים בין יוטיוב לענקית הגיימינג Activision Blizzard, האחראית על משחקי הלהיט Call Of Duty ו-Overwatch, לפיה יוטיוב תקבל בלעדיות על העברת השידורים החיים של משחקים ותחרויות מקטלוג החברה, עשויה לשנות את התמונה.
העסקה מהווה חלק מהסכם ארוך טווח בין אקטיוויז'ן לגוגל, לפיו הראשונה תעביר את כל פעילותה לענן של גוגל. עסקה זו חשובה במיוחד ליוטיוב, השואפת ליהנות מנתח עסיסי של שוק הלייב-סטרימינג של משחקי מחשב, ואגב כך לערער את השליטה הכמעט אבסולוטית של הפלטפורמה המובילה בתחום כיום - Twitch.
טוויץ' הוא שירות סטרימינג חברתי ופופולארי מבית אמזון, אשר נכון להיום מאחד את לבבות הגיימרים בין קצוות הגלובוס. עיניים רבות מופנות לעבר הפלטפורמה נוכח הפונטנציאל העסקי העצום של הענף, המצמיח כוכבי רשת בקצב מסחרר ובקנה מידה עצום. אחד כזה, למשל, הוא כוכב "פורטנייט", טיילר "נינג'ה" בלבינס, שעבר לאחרונה מטוויץ' למתחרה המיקרוסופטי "מיקסר". 
יוטיוב נמצאת בתחרות המדוברת עוד מ-2015, אז פתחה את "יוטיוב גיימינג", יוזמה שלא הצליחה להמריא עד כה. לאחרונה גם הודיעה יוטיוב על סגירת האפליקציה הייעודית שלה לגיימינג. ובכל זאת, בחברה המשיכו לנסות להשתלט על התחום בדרכים שונות, אשר אחת מהן היא החתמת שורה של גיימרים מצליחים.
"ישנם יותר מ-200 מיליון גיימרים ביום הצופים בלמעלה מ-50 מיליארד שעות גיימינג בשנה... שיתוף הפעולה החדש מדגים את הדבקות של יוטיוב להמשיך ולהוות פלטפורמה לשידורי סטרימינג של גיימינג ברמה הגבוהה ביותר", אמר ריאן וואייט, מנהל תחום הגיימינג ביוטיוב.
עוד לפני כניסתה של יוטיוב למגרש, גיימרים עשו שימוש נרחב ביוטיוב ושיתפו את "המיטב" של מרכולתם לצד ולוגים פעילים ביותר. דבר זה סייע ליוטיוב להבין את חשיבות הדומיננטיות שלה בתחום והובילו במידה רבה לחתימת העסקה הנוכחית, שעשויה, אחרי שנים רבות, סוף סוף לתת לה יתרון תחרותי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה