קריירה ולימודים

בדרך לשביתה: ליברמן בתגובה למורים: "נוציא צווי מניעה לשביתה"

לדברי שר האוצר, הדבר היחיד שבגללו הסתדרות המורים תוקעת את המו"מ ובכך מאיימת למעשה על הוצאה לפועל של שביתה או חזרה ללימודים שאינם כסדרם, הוא גמול על וותק של המורים

מערכת ice | 
אביגדור ליברמן (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
אנחנו נמצאים שבוע לפני תחילת הלימודים והמו"מ שנמשך זה זמן רב בין הסתדרות המורים, כשבראשם יפה בן-דוד, לבין שר האוצר, אביגדור ליברמן, במשבר. מאז שהחל המו"מ עברו הרבה כספים, דיונים ואיומים בנהר והם הצליחו להגיע להסכמות רבות יחסית. וותק זו אחת הסיבות העיקריות בגללה המו"מ במשבר.
"הוויכוח הוא לא על כסף, מה שמעניין את הסתדרות המורים זה רק הגמול על הוותק", אמר ליברמן בריאיון הבוקר באולפן YNET, והתייחס לכך שחשוב לשים דגש על מצוינות ולא רק על וותק. עוד הוסיף ואמר: "בניגוד לכל מה שמנסים להציג - כל המורים הולכים לקבל תוספת שכר, אין אחד שלא יקבל תוספת שכר". 
כזכור, חשף ליברמן בשבוע שעבר לתקשורת את המתווה החדש להסתדרות המורים. לפיו השכר ההתחלתי של מורה יתחיל ב - 9,000 שקלים. על פעילות נוספת המורים יקבלו גמול של 1100 שקלים. בנוגע למענק התמדה: מי שיעבוד שלוש שנים ברציפות ומעבר לכך, יקבל מענק של 24,000 שקלים. כמו כן, שכר התחלתי של מנהל בית ספר יהיה 20,000 שקלים.
נושא נוסף שעדיין מתדיינים בו במו"מ הוא ימי החופשה. כלומר, סנכרון בין ימי החופשה של המורים לבין המשק הישראלי, "בסך הכול 45-46 ימים לא מסונכרנים, אנחנו רוצים לפחות עשרה ימים - זה התחלה גדולה להורים וזה חיסכון של 200 מיליון ש"ח למשק ישראלי כולו", הבהיר ליברמן.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה