בחירות 2022

ליברמן מבהיר: "אין לי כוונה להתפטר, יצטרכו לפטר אותי"

ליברמן פרסם הבהרה לאחר שהבוקר נחשפה אמירתו בישיבת ההנהלה במשרד האוצר: "מי שירצה לכפות הכרעות פוליטיות על הדרג המקצועי, יצטרך לפטר את שר האוצר". אמירה שפורשה על ידי אחדים כאולטימטום
מערכת ice |  1
אביגדור ליברמן (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
שר האוצר, אביגדור ליברמן, פרסם הערב (שלישי) בחשבון הטוויטר שלו הבהרה בנוגע לדבריו מישיבת ההנהלה במשרדו לפיה מי שירצה "לכפות החלטות פוליטיות על הדרג המקצועי, יצטרך לפטר לפני זה את שר האוצר". הדברים פורסמו במקור באתר "מעריב" ופורשו על ידי אחדים כאולטימטום אותו הוא מציב לראש הממשלה ולשר הביטחון, שהחלו להתבטא בימים האחרונים באופן פומבי בנוגע למשא ומתן בין האוצר להסתדרות המורים.
"שמעתי במהלך היום פרשנויות שונות ומשונות ועל כן חשוב לי להבהיר", כותב ליברמן, "אין לי שום כוונה להתפטר אלא להפך, אני מתכוון להמשיך ולהלחם בכל התערבות פוליטית במהלך המשא ומתן". בסוף הציוץ חזר על אמירתו שצוטטה הבוקר: "אם מישהו רוצה לכפות על הדרג המקצועי הכרעה פוליטית הוא יצטרך לפני זה לפטר את שר האוצר".
 
הדברים שהושמעו בישיבת ההנהלה של משרד האוצר מגיעים על רקע המתחים ההולכים וגוברים בממשלה סביב המשא ומתן בין הסתדרות המורים לאוצר והחשש משביתה בתחילת שנת הלימודים. אתמול אמר ראש הממשלה, יאיר לפיד: "אני לא אוהב את הדרך שבה מדברים על המורים הוותיקים במשא ומתן הזה", בהתייחסו לדרישת האוצר שלא להיטיב בהכרח עם המורים הוותיקים, אלא לשים דגש על מענקי התמדה למורים צעירים וגמישות תעסוקתית. "החברה הישראלית צריכה לשאת אותם על כפיים. הם לא נטל על המערכת, הם עמוד התווך". דבריו של לפיד התפרשו כעקיצה מרומזת לכיוון שר האוצר והאחרון רואה בהם ניסיון לגרוף רווח פוליטי. 
 
גם שר הביטחון, בני גנץ, ניסה אתמול לתרום את חלקו לפתרון המשבר ושלח מכתב לראש הממשלה ודרש ממנו לכנס את השרים על בכדי לדון במשבר. "המשא ומתן מתנהל מזה חודשים וטרם הושגו הסכמות" כתב. "ממשלת ישראל על כל חבריה מחויבת להעמיד את חינוך הילדים בראש סדר העדיפויות. לפיכך, אני פונה אליך לכנס ישיבת ממשלה כבר מחר. חינוך ילדינו - חשוב כביטחון אזרחינו". ייתכן וגם למכתב זה מתייחס ליברמן כנסיון לכפות הכרעה פוליטית על הדרג המקצועי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ליברמן אתה מפוטר
    ראש הממשלה 08/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ראש הממשלה יש לו אחריות ציבורית וראיה רחבה הרבה יותר. ולא מסתכל רק דרך רק החור של הגרוש אלא גם על כל הצרכים של המדינה ומנסה לאזן בן כל הצרכים שלפעמים מתנגשים זה עם זה.
    סגור