קריירה ולימודים

יפה בן-דוד יכולה בכלל להרשות לעצמה עולם בלי שביתה?

מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד מתייחסת אל ילדי ישראל כאל לימון שיש לסחוט ממנו את כל פוטנציאל המיץ. רק אחרי שתהיה בטוחה שעשתה כך, היא אולי תוריד רגל מהדוושה
אלעד ליפשיץ |  3
יפה בן דוד (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
מעצבן לחשוב על תמונת הניצחון מבחינת יפה בו דוד: האם בכלל אפשרי שתבוא על סיפוקה ללא שביתה? ייתכן ומבחינת מזכ"לית הסתדרות המורים כל מוצא שלא יכלול ראשית שביתה – יהיה בגדר תבוסה. למעשה, מבחינה תודעתית היא טיפסה על עץ שיחייב אותה ליצור משבר. והנה, הוא נוצר. 
בכל אופן, אם ראש הממשלה ושר האוצר יציגו הישג בדמות בלימת השביתה, הרי שמבחינת בן דוד תמונת היח"צ תהיה הפוכה. נדמה כי בן דוד מתייחסת אל ילדי ישראל כאל לימון: יש לסחוט ככל האפשר את מלוא פוטנציאל המיץ. על הגב של הילדים מתנהלת מערכה להשבחת שכרם של מורות ומורים, באשר הן והם. זה אומר שמורה שאיננה עושה נאמנה את עבודתה – תזכה להעלאת שכר. זה אומר שמורה שאיננו עומד בסטנדרטים של מצוינות – יזכה אף הוא להעלאה. ככה סתם, בלי פרמטרים להגדרת תוספת השכר, בלי העשרת והעמקת עבודתם. נחמד, אה? אולי גם התלמידים שלהם ייצאו מהם עם מסר דומה – עשו מעט, תדרשו הרבה. 

אל בן דוד יש להתייחס כאל אחרונת העסקנים. המשימה שלה היא לגרום לעובדים להיות מרוצים ממנה – העומדת בראשם. לא ילדי ישראל מעניינים אותה בסיפור הזה – היא הרי מאיימת לייבש אותם בבית בחודש ספטמבר, וגם לא ההורים בישראל מעניינים אותה - גם אותם היא מאיימת לייבש בבית. זוגות צעירים יפצחו בדילמות ובמתחים מי מהם יישאר עם הילדים ומי ילך לעבודה, חד הוריות יקרסו תחת הנטל, סבים וסבתות יגויסו למשימות – כולם ביחד הם גרעינים בתוך הלימון ששואפת לסחוט המזכ"לית עד תום. והנה גבולות הגזרה: הנושא הזה של "עד תום" לא יכול להיות מיושם ללא נקיטת שביתה, ללא הגעה אל הקצה. 
לכן, אין פתרון מהותי סביר שיוכל בעתיד לכלול את בן דוד, שהתנהלותה נראית עסקנית. היא לא פועלת למען שיפור החינוך בישראל, היא רק מצפה לתלושי שכר מקסימליים עבור העובדים. עובדה: בן דוד מסרבת לצעדים שלבטח אמורים לשפר את רמת החינוך, בין השאר, העלאות משמעותיות בשכר המורים והמורות בתמורה לשעות עבודה ארוכות יותר וקיצור ימי החופשה. הסירוב שלה למהלך שכזה מוכיח: בן דוד היא לא הפתרון, היא הבעיה.
המאבק שמתחדש בימים אלה, ממש לפני ספטמבר, בשיא העומס והלחץ על ההורים, מזכיר סחר בסוסים: אין אידאולוגיה אמיתית, המטרה היא לשלשל עוד כמה לירות לקופה. 
בן דוד מנהלת מקח בפרשה הזו באופן שמזכיר סוחרים בבזאר. מדהים לחשוב שהיא הדמות שמייצגת את המורים והמורות שאחראים על ילדי ישראל. יגדל כאן בסוף דור מפואר של רוכלים.      
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אז אמרת
    יניב 08/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מר ליפשיץ. שופר שלמי אתה, ליברמן? אני מקווה ומתפלל שיפה היקרה לא תתפשר על כלום ושום דבר. יש לה גיבוי מלא ממורים רבים,שאומרים די עד כאן כמה אפשר להשפילנו.
    סגור
  • 2.
    שביתה
    רוברט 08/2022/18
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אשה בזויה וכוחנית על חשבון התלמידים, איפה ההורים ?
    סגור
  • 1.
    השביתה היא לא יעד אלא תוצאה של תנאי עיסוק ירודים למורים
    עדי ויובי 08/2022/18
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הגיע הזמן פעם אחת ולתמיד להסדיר את תנאי המורים ןבעיקר כלפי מורים ותיקים שהתמידו יותר מעשרים שנה,בלעדיהם היינו בצרות. בעיקר המחנכים לכיתות א עד ו
    סגור