רכב

משפחת קרסו חוגגת בחציון: רווח נקי של 150 מיליון שקל

קרסו מוטורס מסכמת את המחצית הראשונה של 2023 עם צמיחה של כ-56% בהכנסות לכ-2.7 מיליארד שקל, ורווח נקי בסך כ-149 מיליון שקל. ברבעון השני רשמה החברה גידול של כ-42% בהכנסות לכ-1.14 מיליארד שקל, ורווח נקי של כ-60 מיליון שקל. נתח השוק של החברה ממשיך לטפס וברבעון השני הגיע לכ-8.6%, לעומת 7.7% בסוף הרבעון הראשון של 2023 ו- 3% ברבעון המקביל אשתקד 

איתן לויטס | 
קרסו מוטורס (צילום יחצ)
קבוצת קרסו מוטורס פרסמה היום (חמישי) את תוצאותיה הכספיות לסיכום הרבעון השני והמחצית הראשונה של 2023.  
הכנסות החברה במחצית הראשונה של 2023 זינקו בכ-56% לכ-2.7 מיליארד שקל, לעומת כ-1.7 מיליארד שקל במחצית המקבילה אשתקד, גידול שנובע בעיקר מעלייה במכירות רכב חדש. כמות הרכבים החדשים שנמכרו במהלך התקופה המדווחת הסתכמה ב- 12,151 רכבים. נתח השוק של החברה ממשיך לטפס וברבעון השני הגיע לכ-8.6%, לעומת 7.7% בסוף הרבעון הראשון של 2023 ו- 3.9% בשנת 2022 .
ההכנסות ממגזר הרכב במחצית יותר מהוכפלו לכ-1.68 מיליארד שקל, לעומת כ-760 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד. רווחי המגזר במחצית הסתכמו בכ-178 מיליון שקל, לעומת כ-191.2 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד; ההכנסות ממגזר הליסינג עלו במחצית לכ-763.3 מיליון שקל, מכ-741.8 מיליון שקל במחצית המקבילה ב-2022. רווחי המגזר במחצית הסתכמו בכ-132.2 מיליון שקל, לעומת כ-154.9 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד. 
ההכנסות ממגזר המימון במחצית עלו בכ-41.5% לכ-43.7 מיליון שקל, לעומת כ-30.9 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד. רווחי המגזר עלו בכ-42% לכ-43.4 מיליון שקל, לעומת 30.5 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד; ההכנסות ממגזרי שירות ואחרים במחצית צמחו לכ-174 מיליון שקל, לעומת כ-170 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד. הרווח במחצית של שני המגזרים יחד הסתכם בכ-44 מיליון שקל לעומת כ-44.3 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד.
הרווח הגולמי במחצית הראשונה של 2023 הסתכם בכ-473.7 מיליון שקל (כ-17.8% מההכנסות), לעומת כ-474.3 מיליון שקל (כ-27.9% מההכנסות) במחצית המקבילה אשתקד. השינוי בשיעור הרווח הגולמי נובע בעיקר משינוי בתמהיל המכירות של כלי רכב חדשים ומפיחות של השקל אל מול מטבעות החוץ. 

הרווח מפעולות רגילות במחצית הראשונה של 2023 הסתכם בכ-266 מיליון שקל, לעומת כ-299 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד. השינוי נובע בעיקר מגידול בהוצאות מכירה ושיווק, לאור השקת המותג Freesbe , וכן מפרסום למותגים החדשים  צ'רי,  Eveasy ו- Alpine.
הרווח הנקי של החברה במחצית הראשונה של 2023 הסתכם בכ-149 מיליון שקל, לעומת כ-216.3 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד. השינוי נובע מהירידה ברווח מפעולות כאמור, וכן מגידול בהוצאות מימון, נטו בעיקר בשל עלייה בחוב הפיננסי של הקבוצה וכן מקיטון ברווחי חברות כלולות. 
לקבוצה מזומנים ושווי מזומנים ליום 30 ביוני 2023 בסכום של כ-103 מיליון שקל, כאשר יצוין כי בחודש אפריל 2023 חילקה החברה דיבידנד בסך 130 מיליון שקל; סך ההון של החברה ליום 30 ביוני 2023 מסתכם בכ-1.9 מיליארד שקל, לעומת כ-1.9 מיליארד שקל בסוף 2022.
עיקרי תוצאות הרבעון השני של 2023
הכנסות החברה ברבעון השני של 2023 זינקו בכ-42% לכ-1.14 מיליארד שקל, לעומת כ-804 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד; ההכנסות ממגזר הרכב ברבעון זינקו בכ-90% לכ-632.3 מיליון שקל, לעומת כ-333.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. רווחי המגזר ברבעון הסתכמו בכ-63.5 מיליון שקל, לעומת כ-77.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. 
ההכנסות ממגזר הליסינג ברבעון עלו בכ-6.4% לכ-395.3 מיליון שקל, לעומת כ-371.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. רווחי המגזר ברבעון הסתכמו בכ-70.8 מיליון שקל, לעומת כ-78.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד; ההכנסות ממגזר המימון ברבעון עלו בכ-35.3% לכ-23 מיליון שקל, לעומת כ-17 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד. רווחי המגזר עלו בכ-35.4% לכ-22.8 מיליון שקל, לעומת 16.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. 
ההכנסות ממגזרי שירות ואחרים ברבעון צמחו בכ-12.7% לכ-92.6 מיליון שקל, לעומת כ-82.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח ברבעון של שני המגזרים עלה לכ-23 מיליון שקל לעומת כ-22.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד; הרווח הגולמי ברבעון השני של 2023 הסתכם בכ-213.7 מיליון שקל (כ-18.7% מההכנסות), לעומת כ-220.3 מיליון שקל (כ-27.4% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. 
הרווח מפעולות רגילות ברבעון השני של 2023 הסתכם בכ-118.2 מיליון שקל לעומת כ-136.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עיקר השינוי נובע מגידול בהוצאות פרסום למותג Freesbe וכן מפרסום למותגים החדשים  צ'רי,  Eveasy ו- Alpine.
הרווח הנקי של החברה ברבעון השני של 2023 הסתכם בכ-60 מיליון שקל, לעומת כ-89.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע מהשינוי ברווח מפעולות, כאמור, וכן בעיקר מגידול בהוצאות מימון, נטו בשל גידול בהיקף החוב הפיננסי של החברה, וכן מקיטון ברווחי חברות כלולות.
איציק וייץ, מנכ"ל קרסו מוטורס: "קרסו מוטורס מסכמת רבעון נוסף של צמיחה בהכנסות והגדלת נתח השוק, מטרות בהן התמקדנו במחצית זו וממשיכים לפעול כדי לקדמן גם בהמשך השנה. בהקשר זה, בהמשך להשקתו המוצלחת של המותג צ'רי, שהושק בסוף השנה שעברה, חתמנו גם על הסכם יבוא עם יצרנית כלי הרכב הסינית, XPENG. אנו פועלים כיום בסביבה כלכלית רוויית אתגרים, אך מעריכים כי איתנותה הפיננסית של החברה, והמהלכים האסטרטגים שהובלנו בשנים האחרונות, אשר הפכו את קרסו מוטורס תחת המותג "פריסבי" לקבוצת רכב מובילה ומגוונת בעלת מגזרים חזקים, ימשיכו לתמוך בצמיחת הקבוצה ובחיזוק מיצובה המוביל בשוק הרכב בישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה