מדדים ומחקרים

קבוצת חג'ג' ברבעון אדיר: רושמת גידול של 76% בהכנסות

קבוצת חג'ג' ייזום נדל"ן מפרסמת דו"חותיה לרבעון השני של שנת 2023 ומדווחת כי הכנסות הקבוצה הסתכמו כ-72 מיליון שקל, גידול של 43% לעומת הרבעון המקביל (כ-51  מיליון שקל) ו-76% לעומת הרבעון הקודם אז הסתכמו ההכנסות ב-41 מיליון שקל
מערכת ice | 
האחים חג'ג'. הדמיה: view point (צילום שי תמיר)
קבוצת חג'ג' ייזום נדל"ן מפרסמת היום (חמישי) את דו"חותיה לרבעון השני של שנת 2023 ומדווחת כי הכנסות הקבוצה הסתכמו כ-72 מיליון שקל, גידול של 43% לעומת הרבעון המקביל (כ-51  מיליון שקל) ו-76% לעומת הרבעון הקודם אז הסתכמו ההכנסות ב-41 מיליון שקל. 
שיעור הרווח הגולמי הסתכם ביותר מ-50% (כ-38 מיליון  שקל), הרווח הנקי ברבעון השני הסתכם בכ-16 מיליון  שקל והסתכם במחצית הראשונה לשנת 2023 בכ-146 מיליון  שקל לעומת כ-55 מיליון  שקל במחצית הראשונה לשנת 2022. בנוסף מדווחת הקבוצה כי מתחילת הרבעון השני ועד למועד פרסום הדו"ח שיווקה החברה 10 דירות במגוון פרויקטים  (6 חוזי מכר ועוד 4 בקשות הצטרפות). כמו כן במהלך חודש אוגוסט ביצעה החברה גיוס אג"ח בהיקף של יותר מ-70 מיליון ש"ח המבטא את האמון בחוסן הפיננסי של הקבוצה.
כחלק מהמשך קידומם של מספר פרויקטים שנמצאים ביישורת האחרונה לקבלת היתרי בניה, פועלת הקבוצה לקידום אותם ההיתרים הדרושים לצורך התחלת הבנייה בהיקף של מאות יחידות דיור: בשד"ל יוקם פרוייקט המשלב 320 חדרי מלון ו-120 יחידות דיור, ב-בבלי יוקם מגדל הכולל 247 יחידות דיור, וברחוב איינשטיין יוקמו מגדלים ובניינים מרקמיים כחלק ממתחם הכולל יותר מ-500 יחידות דיור,  וכ-13500 מ"ר מסחר. 
הקבוצה מתייחסת גם למיזם המשותף שלה עם סלינה במתחמים בישראל ומציינת בדו"חות כי היא עוקבת אחרי סבב הגיוסים שסלינה החלה לבצע כחלק ממהלך מתוכנן של גיוסים, וכי היא מעודדת מתהליך ההתייעלות של סלינה הממוקד בתפוסות ורווחיות. עוד מדגישה קבוצת חג'ג' כי הפעילות המשותפות של הצדדים מבוצעת רק בפרויקטים בישראל והחברה פועלת לשיפור הבטוחות ביחס להשקעותיה בפרויקטים המשותפים. 
בסיכום המחצית הראשונה לשנת 2023 אל מול המחצית הראשונה של 2022 נרשמת יציבות בהכנסות וצמיחה משמעותית ברווחי הקבוצה וזאת בהמשך לשיערוך שבוצע לעתודת הקרקע שבחזקת החברה במתחם לודוויפול ברבעון הקודם. מתחם לודוויפול ממוקם במבואה הדרומית של תל-אביב בין נתיבי איילון, כביש מס' 1 ודרך קיבוץ גלויות וצפוי לחסוך משמעותית את הפקקים בכניסה לתל-אביב. 
על הקרקע במתחם לודוויפול חלה תוכנית אשר לאחר ובכפוף לאישור תוכנית איחוד וחלוקה והוצאת היתרי הבניה תתאפשר הקמת שטחי מסחר ותעסוקה בהיקף של כ-73 אלף מ"ר, ובנוסף חלה על המתחם תוכנית המתאר תא/5000 אשר הזכויות המתאפשרות מכוחה עשויות להגדיל את זכויות הבניה לכ-157 אלף מ"ר וזאת בכפוף לעריכת תוכנית מפורטת מכוחה אשר תקבל את כלל האישורים הנדרשים, לרבות אישור הועדה המקומית, אשר אין כל וודאות כי יתקבלו.
החברה ושותפיה פועלים להגדלת זכויות באופן מהותי אף יותר בתכנית בסמכות ועדה מחוזית וזאת בשל קרבת המתחם לקו 1M של המטרו. המתחם יכלול גורדי שחקים בשילוב מתחמי מסחר ופנאי בתכנון חדשני של משרד האדריכלים רפאל דה לה פונטיין בשיתוף ברעלי-לויצקי-כסיף. כאמור הגישה למתחם צפויה להיות נוחה ביותר גם בזכות העובדה שהוא נמצא על הציר שבו צפוי לעבור המטרו, במרחק הליכה מתחנת רכבת ההגנה וצפויה אליו גישה קלה של תחבורה ציבורית נוספת. 
ברבעון השני פרסמה קבוצת חג'ג' ייזום נדל"ן כי גם קיבלה היתר בניה מהוועדה המקומית לתכנון ובניה לפרוייקט תל אביב-יפו הצעירה. מדובר בפרוייקט הכולל 123 יחידות דיור בשני בניינים בגובה 14 קומות ברחוב סהרון ביפו. מיקומו סמוך לחוף הים ועל תוואי הקו האדום של הרכבת הקלה הופכות אותו לאטרקטיבי ביותר עבור משקיעים רבים שניסו לרכוש בעבר את השטח מבעלי הקרקע הרבים שהיו במקום.
מדובר על שלב ראשון בפרויקט שעשוי להתרחב משמעותית בזכות אופציה שמחזיקה קבוצת חג'ג' לרכישת חלקים נרחבים במתחם פרדס דקא במסגרת הסכם לרכישת זכויות בדרך של עסקת קומבינציה. המתחם נמצא בדרום-מערב יפו, בגבול עם העיר בת-ים, ממערב לשדרות ירושלים ומדרום לרחוב סהרון. הוא מתפרס על פני יותר מ-120 דונם, ובכפוף להסכמות עם הרשויות יוכל לכלול בנוסף לאלפי יחידות דיור גם שטחי מסחר ושטחים ציבוריים.
עוד מדווחת קבוצת חג'ג' כי בפרוייקט פינוי בינוי בפתח תקווה התקבלה החלטת הוועדה המקומית לתכנון ובניה בפתח תקווה על המלצת הוועדה המקומית בתנאים לתוכנית בסמכות הוועדה המחוזית לתכנון ובניה להגדלת השטחים במקרקעי הפרויקט, כך שבכפוף לאישור התוכנית על ידי הוועדה המחוזית וקבלת כלל ההיתרים הנדרשים, ובהם אישור תב"ע מתאימה על ידי הועדה המחוזית והוצאת היתרי בניה, ובכפוף לקבלת הסכמת בעלי הזכויות המתחם לביצוע הפרויקט ברוב הנדרש על פי דין, ניתן יהיה להקים בפרויקט 736 יחידות דיור, מתוכן 213 יחידות בגין יחידות קיימות ו-523 יחידות דיור חדשות, כ-4,200 מ"ר שטחי מסחר ושטח בנוי ציבורי בשטח של כ-1,200 מ"ר ב-5 מבנים.
תמיר אמר, מנכ״ל קבוצת חג׳ג׳ ייזום נדל״ן: "ברבעון השני הורגשה התאוששות קלה בהתעניינות רוכשי הדירות ובקצב רכישתן. ובמקביל כחלק מהאסטרטגיה ארוכת הטווח שלנו אנחנו מקדמים בנייה בשנה הקרובה של מאות יחידות דיור באזורי ביקוש מרכזיים בתל-אביב. גם גיוס האג״ח שבוצע החודש מצביע על האמון הרב שהמשקיעים נותנים בקבוצה".
תמיר אמר (צילום: שלומי יוסף)
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה