רכב

המתחרה של טסלה עוצרת את הייצור – מה הסיבה?

יצרנית רכב הולנדית שפיתחה מכונית חשמלית שלטענתה תהרוג את טסלה הודיעה כי נאלצה לעצור את ייצור הדגם הראשון שלה שבועות ספורים בלבד לאחר השקתו
יאיר מור |  1
דגם 0 של Lightyear (צילום יח"צ)
נכנסת לתרדמת חורף? Lightyear, יצרנית הרכב ההולנדית שפיתחה רכב חשמלי המכוסה כולו בתאים סולאריים, שמאפשרים לו להיטען כמעט כל הזמן ולספק טווח נסיעה מדהים, הודיעה כי היא עוצרת את ייצור הרכב הראשון שלה שבועות ספורים בלבד לאחר השקתו.
לפי ההודעה, "על מנת להבטיח את החזון שלנו, היינו חייבים להחליט לכוון את מלוא המיקוד והמשאבים שלנו לעבר Lightyear 2. משמעות הדבר למעשה שנאלצנו לעצור את ייצור Lightyear 0".
מייסד ומנכ"ל החברה, לקס הופסלוט, הוסיף כי פיתוח דגם 0, שהושק בחודש שעבר במחיר של 250,000 אירו, סיפק לחברה "אתגרים רבים" ו"לקחים רבים", שכעת ייושמו בעבודה על דגם 2, שמתוכנן לצאת בסוף השנה הבאה ולעלות שבריר בלבד מהנוכחי – כ-40,000 אירו, שהם מחיר דומה לטסלה.

בדומה לטסלה, מדובר ברכב סדאן חשמלי בעל עיצוב מודרני מאוד, אך בניגוד לטסלה, במקום סוללות ענקיות וכבדות, הוא מצויד בפחות סוללות, אך מצופה ממכסה המנוע ועד תא המטען במאות תאים סולאריים, שמעניקים לו טווח נסיעה של עד 800 ק"מ – ובמדינות בעלות מזג אוויר כמו שלנו, כאן בישראל, ייתכן שמי שמחנה את הרכב בחוץ ונוסע איתו רק כמה עשרות קילומטרים ביום לא יצטרך להטעין אותו אפילו פעם אחת מהאביב ועד הסתיו (!).
הופסלוט ציין כי 40,000 רכבים מדגם 2 הוזמנו בשבוע האחרון, מאז נפתחה ההרשמה, ו-20,000 נוספים הוזמנו עוד לפני כן על ידי חברות שפשוט פנו ללייטייר באופן פרטי כדי לבצע הזמנות המוניות. בשבועות הקרובים מקווה החברה לקבל "השקעת מפתח" שתסייע לממן את פיתוח הדגם הזה, לאחר שבשנה שעברה גייסה 81 מיליון אירו. ליתר ביטחון, היא הגישה בקשה להקפאת חובות, שתבטיח לה (אם תתקבל) 18 חודשים של פטור מהחזר חובות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מה הקשר
    מה הקשר 01/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה לדחוף טסלה לכל כתבה הם לא מתחרים בשום דבר
    סגור