רכב

טסלה, מעלייך: האם המכונית הזו תהרוג את הרכבים הנטענים?

יצרנית רכב הולנדית צעירה הציגה רכב חשמלי שלטענתה חלק מהנהגים לא יצטרכו להטעין לעולם, ויוכלו פשוט לנסוע בו כמעט ללא מגבלות
יאיר מור |  7
דגם 0 של Lightyear (צילום יח"צ)
יצרנית הרכב ההולנדית Lightyear ("שנת אור") הודיעה במסגרת תערוכת CES שנפתחת הערב (חמישי) בלאס וגאס על פתיחת רשימת המתנה לדגם שני לרכב החשמלי הייחודי שלה, שינסה להתחרות במבול הרכבים החשמליים שנחת עלינו בשנים האחרונות בזכות הבטחה מעניינת במיוחד: לא רק שלא צריך לתדלק אותו – אלא שגם לא צריך לחפש בשבילו מטען.
המכונית המדוברת, Lightyear 2, מתוכננת להיות מכוסה בפאנלים סולאריים – 782 כאלה, ליתר דיוק – ממכסה המנוע מלפנים ועד קצה הגג ומכסה הבגאז' מאחור. לטענת החברה, באזורים עם מזג אוויר בהיר – נגיד, ישראל – הפאנלים הללו מסוגלים לספק טווח נסיעה של 70 ק"מ מ-24 שעות בשמש. כמובן שלא מדובר דווקא על 24 שעות של עמידה בשמש – הרי הפאנלים קולטים אור שמש גם בזמן נסיעה. עבור מי שנוסע עד 35 ק"מ ביום, אומרת החברה, משמעות הדבר היא שהוא לא צריך להטעין את הרכב כל חודשי הקיץ (וכמובן שבישראל גם באביב ובסתיו, שגם הם בתכל'ס קיץ). עם זאת, הוא כן מגיע עם סוללה נטענת כמו רכבים חשמליים אחרים, המסוגלת לספק טווח כולל של 800 ק"מ נסיעה עם טעינה מלאה פלוס אור שמש חזק בזמן הנסיעה.
הפרט הכי מפתיע הוא המחיר: החברה מבטיחה שדגם 2 שלה יעלה פחות מ-40,000 אירו – כ-150,000 שקל לפני מסים בישראל. מדובר על מחיר נמוך יותר מזה של הדגם הבסיסי ביותר של טסלה, שעלה בסוף השנה שעברה, לפני ביטול הטבות המס על רכבים חשמליים, יותר מ-200,000 שקל.
החדשות הפחות טובות הן מועד ההשקה: ייצור המכונית צפוי להתחיל רק בסוף 2025 – כלומר עוד כשלוש שנים, כך שמי שמעוניין לנהוג באחת כזו יצטרך לחכות עוד הרבה זמן. גם המפרט המלא טרם נחשף, כך שייתכנו שינויים כאלו ואחרים.
כאמור, זהו הדגם השני של היצרנית הכמעט אנונימית לחלוטין. בקיץ האחרון היא השיקה את Lightyear 0 (בתמונה למעלה), שהוצג לראשונה ב-2019. גם הוא כוסה באותו מספר של תאים סולאריים על כל המשטחים הפונים כלפי מעלה, לצד סוללה בהספק של 60 קוט"ש. המחיר של הרכב הזה היא 250,000 אירו, שהם כ-935,000 שקל לפני מסים, והחברה מתכננת לייצר פחות מאלף יחידות של הדגם הזה.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    שהי דברים שיש בטסלה ואין ברכבים אחרים
    רוני 01/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טענת טסלה הכי מהירה שיש ותוכנה שמתקדמת בעשרים שנות עבודה קשה
    סגור
  • 5.
    הגענו לתחילת תקופה. שכל אחד צריך להתפקח
    גבר גבר 01/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הסיפורים האלו זמנם עבר. לאסוף כסף יוכלו רק חברות גדולת ורציניות. הכסף הזול אזל...רוב הבטלנים יצטרכו לחזור לעבודה!!! ייקח להם עוד שנה להפנים...
    סגור
  • 4.
    לא מיסים ישראלים אלה גנבים ישראלים (ל"ת)
    Sharon 01/2023/06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 3.
    מה משווים כל דבר לגועל שנקרא טסלה (ל"ת)
    יורם 01/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 7
    סגור
  • 2.
    וואללה?
    אביר האופל 01/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כאשר יעילות פנלים סולאריים עומד על 23% במקרה הטוב ביותר הסיכוי לרכב ממונע לעד מהשמש שואף ל 0 אחד גדול. לכל היותרנסיעה לאילת בקיץ תשאיר כמה kwh בסוללה של 60-70kwh.
    סגור
  • קרא את הכתבה מדובר על 35 ק"מ ליום
    יניב 01/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עם בערך 100 וואט למ"ר, ו5 מ"ר פנלים אפשר להגיע ל 12kwh ב 24 שעות של טעינה מהשמש. אפשר לנסוע 70 ק"מ ב 12 קוט"ש. ללא קשר לנצילות הנמוכה של תאים סולריים היום זה אפשרי.
    סגור
  • 1.
    נשמע טוב מידי כדי להיות אמיתי
    ניר 01/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם יקרום עור וגידים יהיה מעולה. בתאונה אחת קטנה הפאנלים הולכים והרכב מושבת, אם עלות יצור תהיה זולה אז שווה.
    סגור