השוק

האם טסלה תסגור את המפעלים? זה היעד החדש שלה

יצרניות הרכבים, ואיתן חברות נוספות שמוכרות מוצרי טכנולוגיה מודרניים, מנסות להעביר את הייצור למדינה חדשה, שבדרך כלל מזוהה עם סוג שונה מאוד של ייצוא
יאיר מור | 
אילון מאסק (צילום Zigres /Shutterstock, פייסבוק/ אילון מאסק)
בוריטו, נאצ'וס, צ'ילי ו... טסלה? מקסיקו הולכת והופכת למרכז ייצור למוצרי טכנולוגיה בזכות מספר מגמות שמושכות אליה את החברות העוסקות בתחום, כך מדווח עיתון תעשיית הטכנולוגיה היפני ניקיי.
לפי העיתון, לאחרונה החלו ענקיות ההרכבה הטייוואניות להשקיע סכומי עתק בהקמת והרחבת מפעלים במדינה, תוך דגש על תחומי הרכבים החשמליים, רכיבי השרתים ואף מוצרי טכנולוגיה כמו מחשבים ותקשורת.
החברה הגדולה והבולטת ביותר, פוקסקון, המוכרת כיצרנית האייפון, הקימה לאחרונה מטה ניהול במקסיקו, כדי לנהל באופן יעיל יותר את הפעילות ההולכת ומתרבה שלה במדינה; החברה מייצרת מכשירים ומוצרים עבור גוגל וחטיבת הענן של אמזון, ולאחרונה מתמקדת בתחום הרכב החשמלי, שבו צירפה כבר כלקוחות את יצרניות הרכב האמריקאיות Lordstown, Fisker ו-INDI EV. כעת יש לה לא פחות משלושה מרכזי ייצור רכבים חשמליים בצפון אמריקה: אוהיו, ויסקונסין ומקסיקו.
פגטרון, שמרכיבה מכשירי אייפד ומק עבור אפל, אך גם טאבלטים ומחשבים של יצרניות מחשבים מבוססי Windows (למשל, כאלו של החברה-האחות שלה, אייסוס), הודיעה לאחרונה על השקעה של 300 עד 350 מיליון דולר בהרחבת פעילותה במקסיקו ודרום-מזרח אסיה במהלך השנה הנוכחית. נציין כי פגטרון מרכיבה כבר היום במפעלים שלה ברחבי העולם מכוניות חשמליות עבור המותגים האמריקאים טסלה וג'נרל מוטורס.
גם קבלניות מעט קטנות יותר, כמו קומפאל, קוואנטה ו-Inventec, שמייצרות מכשירים עבור אפל, מיקרוסופט וכל מותגי הטכנולוגיה המוכרים האחרים, מתכננות להרחיב את פעילותן במקסיקו. מקור באיוונטק, המייצרת לפטופים עבור HP ודל, יצרניות המחשבים מספר 2 ו-3 בעולם, אמר לניקיי כי החברות ביקשו לייצר לפטופים על אדמת מקסיקו, לצד טייוואן ומלזיה.
כאמור, למהלך שתי סיבות עיקריות: הראשונה היא כמובן חוסר הכדאיות ההולכת וגוברת של סין כמרכז הייצור של העולם. שילוב של מלחמת הסחר שגרמה למכסים מופרזים על ייבוא מסין, מגבלות הקורונה האדירות שהוטלו בסין וממשיכות להשפיע גם לאחר שהוסרו, ומשבר שרשרת האספקה, שייקר את המשלוחים (אם כי כעת הם בדרך חזרה למטה) והפך אותם לבלתי אמינים; הסיבה השנייה היא חוק הפחתת האינפלציה של ממשל ביידן, שהבטיח הטבות לחברות שתייצרנה את המוצרים עבור השוק האמריקאי באמריקה – אלא שבעוד שמטרת החוק היא ארה"ב, משום מה הוא חל על ייצור בצפון אמריקה בכלל, הכולל גם את קנדה (היקרה מאוד) ומקסיקו (הזולה משמעותית) – וברור מה מעדיפות היצרניות לעשות במצב כזה: ללכת על המדינה הזולה ביותר לייצור שמאפשרת להן ליהנות מההטבות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה