השוק

התוכנית הסודית של אפל נחשפת: ייצור האייפון עובר דירה

בחודש האחרון ייצאה אפל אייפונים בשווי כולל של יותר ממיליארד דולר מהודו, והפכה ליצואנית הטכנולוגיה הגדולה במדינה עם 80% מכלל הייצוא. בשנים הקרובות היא מתכננת להגדיל את הנתונים הללו באופן דרמטי
יאיר מור |  1
אייפונים בסין (צילום shutterstock)
בשנים הקרובות נראה הרבה יותר מוצרי אלקטרוניקה – ובמיוחד אייפונים ומוצרים אחרים של אפל – המיוצרים בהודו במקום בסין, כך עולה מנתונים שהוצגו היום לכבוד ועידה מיוחדת שערכה ממשלת הודו בראשות נרנדרה מודי.
שר המסחר, פיוש גויאל, הביא בוועידה דוגמאות לחברות שהממשלה הצליחה למשוך אליה בזכות התמריצים הרבים שחילקה בשנים האחרונות תמורת ייצור על אדמתה: "אפל – סיפור הצלחה נוסף (של הודו). הם כבר בסביבות 5%-7% מהייצור בהודו. אם אני לא טועה, הם מכוונים לעלות לעד 25% מהייצור שלהם (בהודו). הם השיקו את הדגמים האחרונים שלהם מהודו, המיוצרים בהודו", הוא אמר.
ייצור האייפון בהודו התחיל ב-2017, כאשר קבלנית הייצור Wistron פתחה מפעל ראשון על אדמת המדינה שהרכיב את הסמארטפונים של אפל. לאחר מכן הצטרפו אליה בהדרגה שתי קבלניות הייצור של אפל – פגטרון, והקבלנית הגדולה ביותר, פוקסקון. השנה, לראשונה, החלו מפעלים בהודו לייצר את האייפונים החדשים – סדרה 14 – שבועות בודדים אחרי תחילת הייצור בסין, לעומת חצי שנה אחריה בשנים הקודמות.
בנוסף, לקראת הוועידה פורסם במוסף הכלכלי של טיימס ההודי כי בחודש דצמבר עבר הייצוא של אפל את רף מיליארד הדולר, והיווה כ-80% מכלל ייצוא הטכנולוגיה מהודו בחודש האחרון של השנה. המספר הזה צפוי לעלות עוד יותר, שכן בסוף השנה שעברה פורסמה ההערכה עליה התבסס השר גויאל, לפיה אפל מכוונת להעלות את ייצור האייפון בהודו פי חמישה עד 2025 (כלומר תוך 3 שנים), ופוקסקון כבר אישרה כי היא לבדה תכפיל את כוח האדם במפעל האייפון ההודי שלה פי 4 תוך שנתיים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תכנית סודית …? הם מצהירים על כך שנתיים ! (ל"ת)
    הקורא 01/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור