מדדים ומחקרים

הודו תחליף את סין בתור המדינה המאוכלסת ביותר בעולם?

סין עומדת לאבד את התואר הוותיק שלה בתור המדינה המאוכלסת ביותר בעולם. מי שצפויה לקחת אותו ממנה היא הודו, אך לדעת המומחים זה יכניס אותה לבעיה קשה בעקבות קצב האבטלה הגובר
מערכת ice | 
שלשום דווח כי ההערכות הן כי סין השנה כבר לא תהיה המדינה המאוכלסת ביותר בעולם וזאת בעקבות ירידה בהיקף הילודה, בפעם הראשונה מזה 60 שנה. כעת, המומחים סוברים כי מי שתיקח לסין את התואר "הנחשב" היא הודו שלה מעל ל-1.4 מיליארד תושבים.
עם זאת, על פי CNN, התואר יערים לא מעט קשיים על הודו היות והיא לא מצליחה לעמוד בקצב התעסוקתי, ביחס לכמות האוכלוסייה שנמצאת בטווח הגילים שכשיר לעבודה. עד לאחרונה מדד האוכלוסייה שלוקחת חלק במשק המקומי  עמד על 46% - בין המדדים המדאיגים ביותר באסיה. המדד עבור הנשים מדאיג אף יותר ועומד רמת מעורבות של רק 19%.
על אף האמונה כי רבים מהעובדים בהודו מועסקים במשרות הייטק בתור מתכנתים, בפועל בעיית האבטלה נובעת ממערכת חינוך בעלת רמה נמוכה. השילוב בין המשרות המעטות לחינוך הלקוי מביא לכך שרבים הולכים לעבוד במשרות ממשלתיות, אשר שכרן עומד על פחות מ-300 דולר לחודש.
לצד כל אלו, המומחים טוענים הצעדים שהממשלה תיקח כעת יורגשו רק בעוד שנים רבות ונכון לעת זו המדינה לא מנצלת את הפוטנציאל הטמון בה. אחד מן הצעדים החשובים, לדעתם, היא הפחתה בהיקף המשרות בתחום החקלאות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה