דיגיטל וטק

החברה הישראלית תהרוג את אופיס וגוגל דוקס?

חברת AI21Labs, שהוקמה בין היתר על ידי אמנון שעשוע, מציגה בינה מלאכותית שמסוגלת לעזור בכתיבת עבודות, מסמכים, מיילים ועוד – אבל כרגע רק באנגלית
יאיר מור |  1
כלי כתיבה (צילום ויקיפדיה)
מעולם לא היה קל כל כך לכתוב מיילים, מאמרים ומסמכים ארוכים ומושקעים: AI21Labs, חברת בינה מלאכותית ישראלית שהוקמה עד ידי פרופ' יואב שהם, פרופ' אמנון שעשוע ואורי גושן והחלה את דרכה בפיתוח כלי לשיפור טקסטים שנכתבו על ידי המשתמשים, הציגה דור חדש של הבינה המלאכותית שלה, המשלבת יכולות מקבילות לבינה המלאכותית המדוברת ChatGPT, שיודעת לכתוב מאמרים שלמים לבד וכבר כתבה אפילו כתבה כאן ב-ice, בתוך אפליקציית הכתיבה שלה, Wordtune, המתחרה בוורד של מיקרוסופט ובדוקס של גוגל.
הדור החדש זכה לשם Spices ("תבלינים"), מכיוון שהוא לא כותב את הטקסט במקום המשתמש, אלא 'מתבל' את הטקסט שכותב המשתמש במגוון דרכים כדי להפוך אותו לעשיר יותר. החברה מגדירה אותו כ'חבר לכתיבה', לעומת ChatGTP שפשוט עונה לבקשות ושאלות. ה'תיבול' הזה מציע מספר סוגי תוכן, כמו עובדות ונתונים בעד ונגד טיעון מסוים, דוגמאות, ואפילו בדיחות.
כך, למשל, יכול המשתמש להתחיל לכתוב מאמר על אחד הנושאים המדוברים ביותר בישראל בימים אלה – הרפורמה במערכת המשפט או "הזמר במסיכה"; אז הוא יכול לבקש מהבינה המלאכותית של החברה להוסיף למאמר פסקאות העשרה – למשל, במקרה הראשון להביא דוגמאות מהעולם לדרך שבה מתנהלת בחירת השופטים או מנגנוני 'איזונים ובלמים' בין הפוליטיקה לבתי המשפט, ובמקרה השני לציין את ההימורים הנפוצים לגבי זהותם של המלך והמלכה, העכבישה או השבלול ואת שלל תרגילי ההטעיה שבהם נקטו המפיקים והמחופשים במהלך העונה כדי להתחמק מזיהוי.
החברה מתגאה במיוחד בעובדה שבניגוד למתחרה המדוברת, אצלה מביאה הבינה המלאכותית מראי מקום למקורות ממנה שאבה את המידע, כך שניתן לבדוק ידנית את נכונותו. כך הכותבים יכולים לוודא שהם לא הורסים לעצמם את המוניטין בגלל טעות של הבינה המלאכותית.
"מטרתנו היא לשנות את האופן שבו אנשים קוראים וכותבים אנגלית באמצעות ג'נרטיב AI", אומר אורי גושן, מייסד ומנכ"ל AI21Labs. "אנו עושים זאת תוך התמקדות בהעצמת הכותב, ולא בהחלפתו. הפיצ'ר החדש משלב בין הטוב ביותר שהאדם והמכונה יכולים להציע. זהו כלי טכנולוגי העובד לצד כותבים וביחד איתם, ומשמש עבורם כמקור השראה לכתיבה איכותית, יעילה ומשכנעת יותר. זוהי בשורה חדשה לתחום הכתיבה ואנו נרגשים לחלוק אותה עם העולם". 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מדהים, כל מה ששעשוע נוגע מצליח (ל"ת)
    דן 01/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור