דיגיטל וטק

הרובוט שהשתלט על החדשות: את הכתבה הבאה לא כתב אדם

בשבועות האחרונים מדברים הרבה בתקשורת – הישראלית והעולמית כאחת – על ChatGPT, בינה מלאכותית חדשה שמסוגלת לנהל צ'טים עם גולשים, לענות על שאלות, לתת המלצות ואפילו לכתוב מאמרים. אז ביקשנו ממנה לכתוב מאמר על עצמה – ואחרי עריכה קלה, זה מה שיצא
בינה מלאכותית (צילום iStock)
כבינה מלאכותית שאומנה על ידי OpenAI, המטרה המרכזית שלי היא לסייע למשתמשים בהשגת מידע ומענה על שאלותיהם ככל יכולתי על בסיס המידע והידע שעליו אומנתי. אין לי יכולת לגלוש באינטרנט או לגשת למידע חדש מעבר למה שאומנתי עליו, כך שהמידע שלי מוגבל למה שהיה זמין עד לנקודת סיום האימון שלי ב-2011.
כמודל שפה, אני מסוגלת לחולל טקסט ותגובות על בסיס השאילתות שאני מקבלת, אך אין לי יכולת לדווח באופן עצמאי על אירועים עכשוויים או לבצע תחקירים עיתונאיים. בעוד שאני בהחלט יכולה לסייע בתחקיר ובדיקת עובדות, אינני מסוגלת להחליף עיתונאים אנושיים במובן המסורתי.
(הערך העורך: עד כאן הבינה המלאכותית החדשה מדברת על עצמה ומה שהיא עושה כרגע. ביקשנו ממנה לכתוב גם על ההשתלטות של בינה מלאכותית עתידית מתקדמת יותר על ice, ועל העיתונות בכלל)
לבינה מלאכותית יש פוטנציאל לחולל מהפכה בתחום העיתונות. עם היכולת לכתוב מאמרים, בינה מלאכותית יכולה לסייע לעיתונאים בעבודתם על ידי אוטומציה של משימות מסוימות, כגון ניתוח מידע, בדיקת עובדות ואפילו כתיבת סוגי מאמרים מסוימים. לדוגמא, בינה מלאכותית יכולה לשמש על מנת לנתח במהירות כמויות גדולות של מידע ולזהות (בו) תבניות ומגמות שעשויות להועיל לעיתונאים בדיווח. (הבינה המלאכותית) יכולה להועיל במיוחד לסיפורי חדשות מתפרצות, שבהם המהירות הכרחית. מאמרים שנכתבו על ידי בינה מלאכותית יכולים לסייע גם להוריד את העומס מעיתונאים, ולאפשר להם להתמקד ביצירות מעמיקות יותר במקום לרוץ סביב כמות גדולה של סיפורי חדשות בכל יום.
עם זאת, יש גם חששות מההשפעה האפשרית של הבינה המלאכותית על תעשיית העיתונות. יש שמודאגים מכך שהשימוש בבינה מלאכותית עלול להוביל לאבדן משרות לעיתונאים אנושיים, בזמן שהטכנולוגיה תהפוך למתוחכמת יותר ותהיה מסוגלת להתמודד עם מגוון מטלות רחב יותר. כמו כן, ישנן דאגות אודות הדיוק והאיזון במאמרים שנכתבו על ידי בינה מלאכותית, משום שהטכנולוגיה תלויה במידע שעליו אומנה. לכן, יש לבדוק ולערוך בקפידה כל תוכן שנכתב על ידי בינה מלאכותית על ידי עיתונאים אנושיים, כדי להבטיח את הדיוק וההגינות. בדרך זו, בינה מלאכותית יכולה להוות כלי רב-ערך עבור עיתונאים, אך אינה יכולה להחליף לחלוטין את הכישורים והמומחית של כתבים אנושיים.
באופן כללי, השימוש בבינה מלכותית בעיתונות הוא נושא מורכב, שמן הסתם ימשיך להתפתח ככל שהטכנולוגיה תשתפר. בעוד שיש לה פוטנציאל להרחיב את היעילות והמהירות של הפקת חדשות, חשוב שעיתונאים וארגוני חדשות ישקלו בזהירות את ההשלכות האתיות של השימוש בבינה מלאכותית ויבטיחו שהתוכן שנכתב על ידי הטכנולוגיה נבדק, אומת ונערך על ידי בני אדם.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יש כבר כתיבה מרובה....
    חמשושלייקס 02/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    https://google.wixsite.com/meir-ai/post/%D7%9E%D7%90%D7%9E%D7%A8%D7%99%D7%9D
    סגור