דיגיטל וטק

האמנים זועמים: בינה מלאכותית ניצחה בתחרות

מעצב משחקים מקולורדו ארה"ב קטף את המקום הראשון בתחרות לאמנות יפה עם היצירה שלו תיאטרון אופרת החלל שאותו יצר במערכת מתקדמת של בינה מלאכותית
מערכת ice | 
מציאות מדומה (צילום אינסטגרם)

ג'ייסון אלן (39), מעצב משחקים מקולורדו ארה"ב, היה בלחץ לפני תחרות האמנות שלו, אבל עכשיו התמונה עטורת הפרסים שלו מעוררת מחלוקת סביב השאלה האם אמנות יכולה להיווצר על ידי מחשב, ומה זה אומר בכלל להיות אמן. הביקורת נגד היצירה של אלן היתה שהמערכת יכולה ליצור תוצאות מטרידות שמשקפות נושאים למחלקות, כמו מגדר ותרבות, שנוצרו ממיליוני תמונות שנלקחו מהאינטרנט. 
 


אלן זכה במקום הראשון בקטגוריית "אמנות דיגיטלית/צילום במניפולציה דיגיטלית" בתחרות לאמנות יפה שנערכת במדינת קולורדו. את הדימוי הזוכה שלו, שכותרתו "Théâtre D'opéra Spatial" (בצרפתית: "תיאטרון אופרת החלל"), הוא יצר בעזרת מידז'ורני, מערכת בינה מלאכותית שיכולה להפיק תמונות מפורטות כשהיא מוזנת בטקסטים כתובים. אלן, שקטף פרס של 300 דולר, אמר ב-CNN שהוא מרותק מהמערכת ואוהב לעבוד איתה. הוא הוסיף שלדעתו כל אחד צריך לראות את זה. 
 

טקסטים כתובים הם תיאורים טקסטואליים שאנשים מזינים למערכת פורצת דרך של מציאות מדומה שיכולה לייצר תמונות מלאות פרטים שנראות ריאליסטיות. התוצאה יכולה להיות תמונות מטופשות או מוזרות כמו צפרדע מתותים או מיליון דובים שצועדים ברחובות הונג קונג, ויכולות גם ליצור תמונות של אמנות קלאסית מוכרת. הן מופצות בתפוצה רחבה ברשתות החברתיות, גם דרך משפיענים בקהילת הטק. המערכת של מידג'רני משמשת ליצירת שערים של מגזינים. 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה