שיווק ופרסום

טירוף הסופרבול: מה צפוי לנו בהפסקות הפרסומות?

החלל החיצון שולט, אמזון קורעת מצחוק, האבוקדו נחשק מתמיד, אם סי האמר מתקמבק ופייסבוק מבקרת בטלוויזיה. כך בחרו המפרסמים לבזבז 5.6 מיליון דולר לחצי דקה באירוע המדיה של השנה
רועי בהריר-פרל | 
סופרבול (צילום Anthony Quintano)
הלילה זה קורה. בשעה 1:30 אחרי חצות ייצא לדרך אירוע הספורט של השנה בארצות הברית - משחק הגמר של ליגת הסופרבול לשנת 2020  - והמתח עצום לא רק בקרב אוהדי סן פרנסיסקו פורטי-ניינרז, אלופת חטיבת ה-NFL, ואוהדי קנזס סיטי צ'יפס, אלופת חטיבת ה-AFC, שתי הקבוצות שהעפילו לגמר הגדול.
מדובר גם באירוע המדיה החשוב ביותר של השנה מבחינתם של המפרסמים והפרסומאים בארצות הברית עם 5.6 מיליון דולר לחצי דקת פרסום. המותגים והחברות העשירים בעולם משקיעים במשבצת החד-שנתית, בה עתידים לצפות כ-100 מיליון אמריקאים, את הכל - בעיקר בכל מה שנוגע לקריאייטיב.
אפשר להבין מדוע הדיבור סביב הפרסומות שתופענה במהלך דומיננטי נרחב לא פחות מהשיח על האירוע עצמו. מעבר לעובדה שהן מהוות הזדמנות להכנסה נאה עבור מיטב כוכבי הוליווד וגיבורי הרשת, נתוני הצפייה המטאוריים של האירוע מחייבים את אנשי הקריאייטיב לנסות, בכל דרך אפשרית, לחולל דרמה.
שנת החלל
לא פחות מארבעה מותגים - וולמארט, טורקיש איירליינס, אוליי וסודהסטרים הישראלית - בחרו בחלל כמוטיב מרכזי בסרטון הפרסומת. הפרסומת של מותג הקוסמטיקה Olay, לדוגמה, עושה הקבלה בין שתי משמעויות של המילה באנגלית – "חלל" ו"מקום" ומגייס אסטרונאוטית עבר כדי לומר שהמותג עושה מקום ופורץ את החלל לנשים.
בהתאם לצו השעה, יש גם אלמנט חברתי - התחייבות של המותג לתרום דולר על כל קנייה לארגון Girls Who Code, שפועל למען פיתוח קריירות של נשים בהייטק, וכולל האשטאג עם פוטנציאל ויראלי#MakeSpaceForWomen .
 
ב"סודהסטרים" גייסו את האסטרונאוטית הצעירה ביותר בארה"ב הצפויה להצטרף למשלחת למאדים, ובחרו בפרספקטיבה אקלימית: סודהסטרים מבטיחה להפחית ב-67 מיליארד את מספר השימושים שבני אדם יעשו השנה בבקבוקי פלסלטיק - מה שיציל את העולם ויבטל את הצורך בחיפוש מים על מאדים.
 
במקרה של "וולמארט" ההתייחסות לחלל היא כאל "עולם אחר", תחת הסלוגן "חווית קנייה מעולם אחר" - מה שבא לידי ביטוי בעזרה שמגישים ללקוחות מיני חייזרים הוליוודיים מפורסמים כמו באז שנות אור או כוכבי סרט לגו.
 
ב"טורקיש איירליינס", הלכו על קונספסט פשוט יותר: הומאז' לטיסה הראשונה לחלל, שאחריו מגיעה הפואנטה: "51 שנה אחרי זה זמן טוב להמריא שוב. טורקיש איירליינס".
 

הפרסומות שיבלטו הלילה
המסקרנת: הפרסומת לפייסבוק
מדובר בפרסומת הסופרבול הראשונה בתולדות פייסבוק - ולא פחות דרמטי מזה - היא מחזירה את סילבסטר סטלון למדרגות המפורסמות מ"רוקי" ומפגישה אותו עם כריס רוק. בטעימות שפייסבוק סיפקה בינתיים מככב רק הקומיקאי המצליח. אבל איך אומר טראמפ? נראה מה יהיה.
 
המצחיקה: הפרסומת של Amazon ל"אלכסה"
הקומיקאית אלן דג'נרס ובת זוגה השחקנית פורשיה דה רוסי מציגות עולם ישן, ימי-ביינימי, שבו אלכסה היא לא עוזרת דיגיטלית נאמנה, אלא אדם אמיתי שפשוט עושה מה שמצווים עליו. כשמבקשים מאלכסה לכבות את התנור, למשל, היא משליכה גחלים לוהטות מהאח לתוך החדר.
 
הנוסטלגית: הפרסומת של "צ'יטוס"
בתאגיד "פפסיקו", הבעלים של "צ'יטוס" (ושל סודהסטרים), החליטו להעלות מן האוב את הראפר האהוב מתחילת הניינטיז אם.סי האמר. משפט המפתח של הפרסומת הוא כמובן "U Can't Touch this" - שם להיטו היחיד - כשהכוונה היא לכך שאחרי שאוכלים את החטיף הידיים מלוכלכות, כך שאף אחד לא ינסה לסנג'ר את מי שאכל להביא משהו. נחמד.
 
המרגשת: הפרסומת ל-WeatherTech
מותג האביזרים לכלי רכב גייס כלב חמוד בשם סקאוט. כלבים חמודים תמיד עובדים טוב בפרסומות, אבל סקאוט הוא לא סתם כלב חמוד - הוא כלב חמוד שהחלים מסרטן אלים במיוחד. ועכשיו הוא רוצה להגיד תודה לבית הספר לווטרינריה בוויסקונסין, שהכל קרה בזכותו, וגם להודיע שהמותג יתרום לבית הספר. איך זה קשור לאביזרים לרכב? זה מה שחמוד פה: סקאוט הוא הכלב של המנכ"ל, דייוויד מק'ניל.
 
הטרנדית: הפרסומת לאבוקדו ממקסיקו
האמריקאים אוהבים אבוקדו. בשנים האחרונות יש להם אובססיה קשה לפרי הזה. השחקנית מולי רינגווד מעניקה לו את הכבוד הראוי למעמדו הנוכחי – וזה די מרגש.
 
המושקעת: הפרסומת לדוריטוס
סם אליוט האדיר הוא קאובוי קשוח, על סט מערבוני מתוקתק במיוחד ומתכונן לדו-קרב מול הראפר ליל נאס אקס, שבתורו מתחיל לרקוד ולעשות שטויות. כיף. 
 
החצופה: הפרסומת לפפסי
בחור צעיר רוקד על עמוד לקצב להיט של שאקירה, שתופיע, בחסות המותג, במחצית המשחק. הבחור רוקד משל היה חשפנית, עם פחית פפסי ביד. לאחר מכן אנחנו מגלים שהעמוד הזה בעצם נמצא בתוך הרכבת התחתית.
 
המפתיעה: הפרסומת לאאודי
ידעתם שכוכבת משחקי הכס מייסי וויליאמס יודעת גם לשיר מעולה? אז זהו, מתברר שבזמן שהיא תקועה בפקק עם אאודי חשמלית מפנקת, בא לה לעשות את זה באופן חמוד להפליא.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה