שיווק ופרסום

לראשונה מ-2001: האינטרנט לא יהיה הסקטור הצומח בפרסום

צמיחת סקטור האינטרנט צפויה לעמוד על 10% בלבד ב-2020. על רקע הפריחה העולמית, הפרסום בקולנוע צפוי להיות הצומח ביותר. אופטימיות גם בשילוט החוצות 
משה בנימין | 
פרסום חוצות (צילום iStock)
דו"ח חדש של זניט, חברת המדיה והמחקר של קבוצת הפרסום העולמית פובליסיס שפורסם לאחרונה, מעריך שלראשונה מאז שנת 2001, שבה הפרסום באינטרנט הפך לסקטור הצומח ביותר מדי שנה, הוא יאבד את התואר לטובת הפניית תקציבים לאמצעים מסורתיים כגון פרסום בבתי קולנוע ופרסום חוצות.
"שנת 2021 תהיה השנה הראשונה, מאז 2001 בה התפוצצה בועת הדוט קום שבה צמיחת הפרסום באינטנרט תרד לאחוז חד ספרתי", כך מעריך ג'ונתן ברנרד, ראש מחלקת התחזיות בזניט. יחד עם היחלשות הצמיחה בסקטור הפרסום באינטרנט, הצמיחה הכללית הגלובלית בפרסום העולמי צפויה להיות מתונה ולעמוד על קצב של 4.6% ב-2019, נמוך יותר מהתחזית במרץ שעמדה על 4.7% ורחוק מאוד מהצמיחה שעמדה על 6.4% ב-2018. בפריסה עולמית, כמעט מחצית מהפרסום העולמי יהיה בארה"ב. 
צמיחת סקטור האינטרנט בפרסום העולמי צפויה לעמוד על 10% ב-2020. הפרסום בבתי הקולנוע שיעמוד על 12% יהפוך בשל כך לסקטור הצומח ביותר. סקטור נוסף שזוכה לפריחה הוא החוצות, ובהגדרה רחבה יותר "פרסום מחוץ לבית". על פי חברת Magna פרסום החוצות צמח ב-4.6% גלובלי ב-2018. על פי תחזיות eMarketer, בשנת 2019 פרסום החוצות יצמח מהר יותר מכל אמצעי המדיה המסורתיים.
למרות הוותק הרב והארכאיות הבלתי נמנעת, האופטימיות לגבי תחום שילוט החוצות מבוססת על העובדה שהפלטפורמות לפרסום חוצות הפכו בשנים האחרונות לדיגיטליות ומאפשרות מנעד קריאייטיבי גדול יותר מבעבר, בפורמטים בולטים עם חשיפה נאה. על כך יש להוסיף את מהפכת ה-5G באינטרנט שתאפשר הצגה של תכני וידאו עשירים ומורכבים יותר, וכל זאת לצד היכולת של השילוט הדיגיטלי לעבוד בשיטה פרוגרמטית. 
כמו שילוט החוצות, ההספדים שנכתבו על הבילוי בבתי הקולנוע וצפייה בפרסומות בבתי קולנוע היו מוקדמים ושגויים. בכל רחבי העולם ובישראל (למרות ירידה בשנה האחרונה) הקולנוע נמצא במגמת צמיחה בולטת. מאז 2011 מגמת מכירי כרטיסי הקולנוע נמצאת בעלייה בישראל של 7-9%, למעט ירידה מ-18.2 מיליון כרטיסים ב-2017 ל-16.7 ב-2018. תור הזהב בתחום נמדד גם בעולם, כאשר בבריטניה נרשם ב-2018 שיא במכירת כרטיסי קולנוע מאז 1970. מכל מקום, הקטר המוביל של מכירת כרטיסים לקולנוע היא סין שחווה פריחה של מעמד הביניים ועירוניות מואצת שבאה לידי ביטוי בחוויית בתי הקולנוע, וזו מובילה להפניה מתבקשת של תקציבי פרסום למסך הגדול. 
דו"ח זניט מצביע עוד על טרנד מרכזי שמקשה על צמיחת מחזורי הפרסום העולמיים: חיפוש מבוסס עזרים קוליים כגון אלקסה של אמזון, שטרם הגיע להלימה בין השימוש הגובר בו להפניית תקציבי פרסום אליו ועדיין רחוק מהפוטנציאל הרב שטמון בו. 
למרות הירידה המשוערת בצמיחת הפרסום באינטרנט, זניט מעריכה כי בשנת 2021, נתח השוק העולמי שלו בהוצאה לפרסום יעמוד על 52% לעומת 47% כיום, וכך יחצה לראשונה את קו ה-50%. המנוע שיוביל את הפרסום באינטרנט צפוי להיות וידאו ורשתות חברתיות שביניהם גם מתקיימת חפיפה, מעצם השימוש בפלטפורמות וידאו על גבי רשתות חברתיות.  
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה