בארץ

הכטב"ם שהתרסק סמוך לבנימינה פגע בבסיס צבאי: 4 חיילי צה"ל נהרגו

4 חיילי צה"ל נהרגו הערב מפגיעת הכטב"ם שנורה לישראל ע"י חיזבאללה והתרסק בחדר האוכל של בסיס צבאי במרכז הארץ, סמוך לבנימינה. האירוע, שלא לווה בהתרעה, גרם בנוסף לפציעתם של 51 חיילים. דובר צה"ל: "תוצאות קשות. נלמד ונתחקר את האירוע"

מערכת ice | 
דובר צה"ל דניאל הגרי (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
דובר צה"ל מסר הלילה: "אמש (ראשון), כלי טיס בלתי מאויש של ארגון הטרור חיזבאללה פגע בבסיס צבאי סמוך לבנימינה. כלל הפצועים פונו לבתי החולים והודעה נמסרה למשפחותיהם.
"באירוע נהרגו ארבעה חיילי צה״ל ונפצעו 51, מהם שבעה חיילים באורח קשה, תשעה באורח בינוני והיתר קל. הודעה נמסרה למשפחות (ההרוגים והפצועים) ושמותיהם יותרו לפרסום בהמשך. 
"האירוע מתוחקר. צה״ל משתתף בצער המשפחות השכולות וימשיך ללוותן. אנחנו מבקשים שלא להפיץ שמועות ושמות על אודות נפגעים ולכבד את המשפחות".
 
על פי תחקיר ראשוני, הכטב"ם נעלם ממערכות ההגנה של חיל האוויר ולכן לא הופעלה אזעקה. כלי הטיס פגע בחדר האוכל שבבסיס ולכן גרם לפגיעה נרחבת.
מתצהיר שמסר דובר צה"ל, דניאל הגרי, מאזור הפגיעה עולה כי במקום הפגיעה הושגה שליטה מבצעית מלאה על האירוע: "כל הנפגעים פונו לבתי החולים. אנחנו עכשיו עסוקים בליצוק קשר עם משפחותיהם. כל החיילים בבסיס הונחו להתקשר הביתה ולעדכן את משפחותיהם שהם בסדר. אנחנו נלמד ונתחקר את האירוע כיצד כלי טיס בלתי מאויש חודר ללא התרעה ופוגע פה בבסיס... אנחנו נדרשים להביא הגנה טובה יותר. אנחנו נתחקר את האירוע, זה נלמד ונשתפר. התפקיד שלנו להגן טוב יותר על חיילינו ועל אזרחי מדינת ישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה