השוק

גוגל מציבה עובדה למשרד המשפטים האמריקאי: היא פשוט גדולה מדי

מנוע החיפוש הפך למדינה בפני עצמה. הוא מציב עובדות בפני משרד המשפטים האמריקאי. כנראה שכבר מאוחר מדי  לפרק אותו, אבל בוול סטריט לא מפסיקים להרוויח מהניסיונות
מערכת ice | 
גוגל (צילום shutterstock)
אתמול זה שוב קרה: משרד המשפטים האמריקאי נדרש שוב לנושא הכאוב שקשה מאד לפתור: איך אפשר יהיה ליצור תחרות למנוע החיפוש שהפך לישות, למדינה, לענק - מנוע החיפוש של גוגל
האם אנחנו יכולים לדמיין את חיינו בלעדיו? ולא רק את חיינו - אלא  את כל ההשלכות האינסופיות של גוגל על חיינו, ובראשן צבר האינפורמציה שאפשר למיין בעשרות דרכים , החומר שממנו עשויה הטכנולוגיה העכשווית ביותר: ה-AI. 
אם מנסים לשפוט את גוגל בעזרת חוקי העולם הישן, הרי משרד המשפטים האמריקאי איחר את הרכבת מזמן. לפי מונחים אלו: לחברה כזו צריך מתחרים, בשוק כזה צריך שיהיו כמה אפשרויות למנועי חיפוש. אבל במקרה של גוגל, שוול סטריט שוב סוערת בעניינה - יכול להיות שחוקים אלו כבר לא מתאימים לה. 
"גוגל" נמצאת בשער של 162 דולר אחרי פיצול , ששווי השוק שלה גבוה מ-2 טריליון, ויכול להיות שהיא כבר בלתי ניתנת לתחרות. היא מין יבשת אוטונומית שאין כמויות של מידע ויעילות שישוו לה. ובכל זאת, אתמול משרד המשפטים שלח שוב קריאת אזהרה לפתיחת שוק מנועי החיפוש לתחרות. ניסיון כזה התרחש לפני 22 שנה כשמיקרוסופט ניסתה להציג אלטרנטיבה, וכשלה, והוא  מתרחש כעת  שוב כשמשרד המשפטים האמריקאי קובע שגוגל היא מונופול בתחום מנועי החיפוש. 
הנקודה המעניינת בתחרות שמייקרוסופט ניסתה להציב לגוגל - היא שלמרות הכוח הרב של החברה, וניסיונותיה לשתול במחשבים מנועי חיפוש כדוגמת ה"בינג" המוכר- הקהל תמיד בחר למקד את הכרום מחדש, בחיפושי גוגל. יתכן והדרישה לתחרות מחודשת נובעת מההערכה שבייצור AI לגוגל לא יהיו מתחרים. 
נסו לערוך ניסוי: הפעילו את אפליקציית chat gpt ואמרו או הקלידו את שמכם. תמיד תופתעו כמה מידע תקבלו שם. מלחיץ? מרתיע ומעורר שאלות? הכל בזכות מנוע החיפוש שרק ידייק יותר ויותר את כל המידע עליכם. 
ולכן קשה מאד לשפוט את גוגל כ"עוד חברה" שיש להתחרות בה. היא ניצבת הרבה מעל כל זה. ידע הוא כח והאמת היא כה מלחיצה שאין לה אפילו שווי שוק. וכשפעם בעשור משרד המשפטים יוצא כנגד החברה, המניה אפילו לא יורדת במסחר. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה