השוק

מענק בגובה 19 משכורות: סערת הפיטורים בענקית ההייטק בישראל

התכנית של אינטל, המכונה "כלל ה-75", מציעה בונוס פרישה של עד 19 משכורות לעובדים שהסכום של גילם ושנות הוותק שלהם מגיע ל-75 ומעלה. מהלך זה מקדים גל פיטורים צפוי, כחלק מתוכנית אינטל העולמית להפחית כ-15 אלף עובדים מכוח האדם הגלובלי שלה
מערכת ice |  1
אינטל-אילוסטרציה (צילום shutterstock, Magma Images)
אינטל ישראל עוברת טלטלה משמעותית עם תחילתו של גל פרישה מרצון נרחב, המהווה חלק ממהלך קיצוצים גלובלי של החברה. ב-30 בספטמבר, עזבו את החברה עובדים רבים, רובם ותיקים ומנוסים, שבחרו לנצל את תוכנית הפרישה המרצון הנדיבה.
על פי הפרסום בדה מרקר, תוכנית זו, המכונה "כלל ה-75", מציעה בונוס פרישה של עד 19 משכורות לעובדים שהסכום של גילם ושנות הוותק שלהם מגיע ל-75 ומעלה. מהלך זה מקדים גל פיטורים צפוי, כחלק מתוכנית אינטל העולמית להפחית כ-15 אלף עובדים מכוח האדם הגלובלי שלה.

הפורשים מגיעים מכל חלקי החברה, כולל מרכזי הפיתוח ומפעל הייצור בקריית גת, ומייצגים דור של עובדים שבילו את מרבית הקריירה שלהם באינטל. רבים מהם החלו את עבודתם בחברה עוד בתחילת שנות ה-90, והפכו לחלק בלתי נפרד מההיסטוריה והתרבות של אינטל ישראל. פוסטי פרידה מרגשים בלינקדאין משקפים את הקשר העמוק שנוצר בין העובדים לחברה לאורך השנים, ואת האתגר הרגשי הכרוך בעזיבתה.
בעוד שהמהלך נועד לצמצם עלויות ולהימנע מפיטורים כפויים, הוא מעורר ביקורת בתעשייה. המבקרים טוענים כי אינטל מאבדת את העובדים המנוסים והמוכשרים ביותר שלה בזמן משבר, במקום לנסות לשמר אותם ולהעביר אותם לתפקידים אחרים בחברה. הדבר מעלה שאלות לגבי האסטרטגיה ארוכת הטווח של החברה ויכולתה לשמור על היתרון הטכנולוגי שלה בעתיד.
מעבר להשפעה על אינטל עצמה, המהלך משפיע גם על שוק העבודה הישראלי בתחום ההייטק. חברות אחרות, ובראשן אנבידיה, מנצלות את ההזדמנות לגייס טאלנטים מנוסים. רבים מהפורשים מאינטל מוצאים את דרכם לחברות אלו, מה שמעיד על הדינמיות של שוק העבודה בתחום ועל הביקוש הגבוה למהנדסים מנוסים, גם בתקופות של אי-ודאות כלכלית.
לסיכום, גל הפרישה באינטל ישראל מסמל נקודת מפנה משמעותית עבור החברה ועבור תעשיית ההייטק הישראלית בכללותה. בעוד שהמהלך נועד לייעל את פעילות החברה, הוא מעלה שאלות מהותיות לגבי ניהול הון אנושי בחברות טכנולוגיה, שימור ידע ארגוני, ואסטרטגיות להתמודדות עם תקופות משבר. ההשלכות של מהלך זה יורגשו ללא ספק בשנים הקרובות, הן באינטל והן בתעשייה כולה.
מאינטל נמסר לדה מרקר: "תוכנית הפרישה מרצון של אינטל היא חלק מהאסטרטגיה הכוללת שלנו לייעול ושיפור תהליכים, תוך שמירה על ההצלחה ארוכת הטווח של החברה. צעד זה תואם את מאמצי אינטל להבטיח גמישות תפעולית ויציבות פיננסית בשוק תחרותי במיוחד. אנו מעריכים מאוד את תרומתם של כל עובדינו, כולל אלה שבחרו לפרוש, ואינטל ממשיכה להישען על צוות עובדים חזק ומיומן שמוביל את השלב הבא בשינוי ובצמיחה של החברה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חה חה . בדרך כלל בעיטה בתחת
    כבוד לאינטל 10/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מסיר את הכובע לפני אינטל.
    סגור