תיירות

כאוס ענק בטיסות: 1,200 מטוסים מושבתים, גם אתם בצרות?

חברות כמו היינאן הסינית, ג'טבלו וספיריט האמריקאיות, וכן גם WIZZ אייר, חברת הלואו קוסט שמפעילה גם לא מעט טיסות אל ומישראל ונחשבת אולי לפופולרית ביותר על התייר הישראלי, התבשרו על תקלה במנוע שנמצא באלפי כלי טיס, דבר שעתיד להשבית את הטיסות לכ-60 ימים
מערכת ice |  3
חברת Wizz Air (צילום shutterstock)
אולי גם הטיסה שלכם בסכנה? שיא הקיץ הגיע, נמלי התעופה ברחבי העולם עמוסים ודווקא היום (חמישי) נרשם כאוס ענק, בשל תקלה נרחבת במנועים של לא פחות מ-1,200 מטוסים ברחבי העולם, כך על פי דיווח של רויטרס.
מתברר שחברת המנועים Pratt & Whitney של RTX, הודיעה כי נחשפה בעיה אפשרית חדשה במנועים המותקנים בלמעלה מ-1,000 מטוסים, בדגמי אירבוס A320neo. הבעיה הוכרזה לאחר שבבדיקה שנעשתה נמצאו זיהומים מיקרוסקופיים במתכת שמרכיבה את המנוע.

כל אותם מנועים יצטרכו לעבור בדיקה תוך 60 ימים, דבר שייאלץ את חברות התעופה להשבית אלפי טיסות באחת התקופות הכי עמוסות בשנה. לא יותר מדי חברות תעופה הגיבו לקריאה לריקול.
עכשיו, איפה אתם נכנסים לתמונה? על פי ספקית נתוני התעופה Cirium, דגם המטוס המדובר נמצא בעיקר בחברות כמו היינאן הסינית, ג'טבלו וספיריט האמריקאיות, וכן גם WIZZ אייר, חברת הלואו קוסט שמפעילה גם לא מעט טיסות אל ומישראל ונחשבת אולי לפופולרית ביותר על התייר הישראלי.
יש לציין כי בשל סכסוכי עבודה שונים במספר מדינות באירופה, כבר חברות התעופה נאלצות להתמודד עם עיצומים של טייסים, בקרי תנועה, דבר שמייצר עליהן עומס בלתי סביר "על פניו, התקלה הגיעה בזמן ממש מביך", אמר אדיסון שונלנד, שותף בחברת הייעוץ AirInsight.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    חקי חיון ,הכל מאת ה'. (ל"ת)
    חקי חיון 07/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    רק אלעל (ל"ת)
    שומרת כשרות 07/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • רק לא אלעל (ל"ת)
    לא משנה 07/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור