משפט

הטיסה שלכם בוטלה? כך תוכלו לקבל פיצויים באלפי שקלים

בחודשים האחרונים ישנן הרבה מאוד טיסות שמבוטלות או מתעכבות. עורך הדין לענייני תעופה, אשר רוטבאום, הסביר מתי מגיע לנו כסף בחזרה ועד איזה סכום נוכל לתבוע מחברת התעופה. כל הזכויות שלכם לפניכם
מערכת ice | 
מטוס אל על (צילום פייסבוק/אל על - Yochai Mossi)
בחודשים האחרונים ישנן הרבה מאוד טיסות שמבוטלות, בין אם מספר ימים לפני, אך במקרים קיצוניים גם בדקה ה-90, בעקבות תקלות טכניות במטוס, מזג האוויר חרג, שביתות של עובדים וכו'.
"בישראל היום" פנו בנושא לעורך הדין לענייני תעופה, אשר רוטבאום, שהסביר מתי מגיע לנו כסף בחזרה ועד איזה סכום נוכל לתבוע מחברת התעופה. רוטבאום מסביר: "החוק הישראלי אומר שבמצב של עיכוב שנמשך מעל 8 שעות או ביטול, מזכה בפיצוי כספי ללא הוכחת נזק, לא משנה מה הנזק שנגרם".
עוד מסביר רוטבאום כי מה שלא כולם יודעים זה ש"ככל שהמרחק גדול יותר בין הנקודות, הפיצוי גדול יותר, וכך זה עובד: עד 2,000 ק"מ (איסטנבול לדוגמה) – 1,300 שקלים פיצוי, עד 2,000-4,500 ק"מ – הפיצוי הוא 2,120 שקלים, מעל 4,500 – הפיצוי הוא 3,180 שקלים לכל נוסע".
למרות זאת, מסביר רוטבאום כי ישנם מקרים מסוימים ששחברת התעופה פטורה מפיצוי: "הטיסה בוטלה מחשש של חילול שבת או חג, הטיסה בוטלה בגלל שביתה או השבתה מוגנת, הטיסה בוטלה מנסיבות מיוחדות וחריגות לדוגמת מזג אוויר, מלחמה ועוד. בנוסף לכל אלה יש צורך להחזיר את כל הכסף או לדאוג לך לטיסה חלופית לבחירת הנוסע".
עוד מסביר רוטבאום כי "בנוסף לחוק הישראלי שאנחנו אמורים לפעול לפיו, ניתן גם לדרוש מחברות התעופה האירופאיות פיצוי לפי החוק האירופי שנחשב נוטה יותר לכיוון הצרכן, אם כי ההגדרה המשפטית מחייבת את חברות התעופה לפעול על פי החוק הישראלי (חוק טיבי). מי שיוכלו לקבל פיצוי לפי החוק הזה (האירופי) בצורה נוחה יותר הם אזרחים אירופאים שטסו לאירופה ומאירופה, אך כמובן שכל מקרה לגופו וצריך להכיר את פרטי המקרה".
ומה עוד אתם צריכים לדעת במקרה של עיכוב או ביטול טיסה? "לאחר כשעתיים, חברת התעופה צריכה לספק מזון ושתיה, כאשר מדובר בעיכוב משמעותי יותר, על חברת התעופה לדאוג למלון והסעה משדה התעופה ובחזרה אליו במועד הטיסה החדש. במידה שלא תקבלו את המגיע לכם לפי החוק, ניתן לתבוע את חברת התעופה בסכום שמגיע עד ל-10,350 שקלים ללא הוכחת נזק", כך לפי עו"ד רוטבאום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה