כסף וצרכנות

העוקץ נחשף: כך מקפיצים רק לישראלים את מחירי הטיסות בעשרות אחוזים

ידוע שישראלים מאוד אוהבים לצאת לחופשות, אך מסתבר כי באתרי הטיסות הפופולריים מנצלים זאת ובגדול ומציעים לישראלים טיסות יקרות בעשרות אחוזים מהמחירים שמשווקים למדינות אחרות, בראשם אתר סקייסקאנר הפופולרי. אז מה הפתרון? לשנות את סיומת המדינה
מערכת ice |  2
טיסות (צילום vecteezy, shutterstock)
התיירים הישראלים נחשבים לפופולריים במיוחד בעולם. ישנם יעדים מסוימים אותם הישראלים פוקדים בכל הכוח, אך אנחנו ללא ספק מדינה שידועה בכך שהאזרחים בה מאוד אוהבים לטוס ולנפוש.
לפיכך, ב"ישראל היום" ערכו בדיקה ומצאו נתונים מקוממים במיוחד לפיהם המחירים שמוצגים לישראלים בחלק מאתרי התיירות הבינלאומיים, גבוהים יותר מאשר אלו שמוצגים לגולשים ממדינות אחרות.
בבדיקה שנערכה נסקרו המחירים של טיסת אל על מתל אביב לניו יורק, כשההמראה מישראל היא ב-7 ביוני והחזרה לארץ שבועיים בדיוק לאחר מכן, ב-21 ביוני. הבדיקה נערכה באחד האתרים הפופולריים ביותר להזמנת טיסות בעולם בכלל, ובישראל בכלל - "סקייסקאנר", וממנה עולה כי גם שם ישנם הבדלים גדולים. במחירי הטיסות שמוצגים לישראלים ולאנשים שגולשים ממדינות אחרות.
המחיר שמוצג באתר לגולשים מישראל (בלי לשנות סיומת למדינה אחרת) הוא 1,292 אירו לאדם לטיסות אל על, הלוך וחזור לניו יורק וממנה. כאשר הסיומת שונתה ליפנית (JP), נמצא כי המחיר המוצג לאותה טיסה בדיוק, זול ב-22 אירו, הבדל של כמאה שקלים והמחיר הוא 1,270 אירו לאדם. בנוסף, שנבדקה הסיומת של יוון  (סיומת GR לאתר) התגלה כי הם משלמים פחות מאיתנו.
ההצעה הזולה ביותר שנמצאה באתר סקייסקאנר הייתה מהסיומת של איטליה  (IT) – 1,943 אירו, כמעט 200 שקלים פחות מאשר ההצעה שמקבלים ישראלים שמעוניינים באותה הטיסה בדיוק. בחישוב מהיר, משפחה בהרכב של זוג ושלושה ילדים יכולה לחסוך כאלף שקלים, כאשר שום דבר לא משנה, מדובר באותה הטיסה בדיוק, באותם תנאים ובאותה חברת התעופה.
אבל סקייסקאנר הוא ממש לא אתר התיירות בו זה קורה. מדובר בלא מעט אתרים שפועלים באותה הדרך. בבדיקה שנערכה באתר  ההפלגות MSC, נמצא הבדל של  יותר מאלף שקלים לאותה הפלגה בדיוק בסקנדינביה. ההפלגה שאמורה לצאת מדנמרק ב-27 באוגוסט לזוג ושני ילדים למשך שבוע, מתומחרת באתר הישראלי בכ-3,200 דולרים (כ-10,800 שקלים) ובאתר הגרמני המחיר נמוך בהרבה ומתומחר ב-2,600 אירו (כ-9,500 שקלים). גם כאן, מדובר באותה הפלגה בדיוק.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מה זה "סיומת איטליה"? אתם מדברים סינית!
    מהשמה 02/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך עושים סיומת איטליה? למה שלא תסבירו את זה בכתבה? אתם משאירים לנו לנחש? לא כולם גאוני מחשב..
    סגור
  • י
    אור 01/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאמין שהתכוונו מטבע, לא ברור לי למה רשמו סיומת
    סגור