תיירות

ישראלים שנמצאים באומן, הותקפו על ידי הכוחות הרוסים

הכוחות האוקראיניים מדווחים, כי הפילו מל"טים רוסים שנרכשו מאירן, אשר תוכננו לפגוע בחסידים שהגיעו לחגוג את ראש השנה
מערכת ice |  1
אומן (צילום מערכת אייס, pixabay)
כוחות רוסים שיגרו מל"טי קמיקזה איראניים שאהד-136 מעל אומן כדי לתקוף יהודים חסידיים שחוגגים בימים אלה את ראש השנה בעיר, כך על פי הדיווח של אתר החדשות האוקראיני "בבל". על פי הנתונים, במהלך הימים האחרונים הפילו הכוחות המזוינים של אוקראינה יותר מעשרה מטוסי שאהד-136 בדרום אוקראינה. חלק מהמל"טים הללו, שוגרו משטח חצי האי קרים הכבוש והופנו לאומן. הרוסים רצו למקד אתרים דתיים חסידיים עם קהל רב.
"פעולות טרור מתוכננות נגד אזרחים ישראלים הם אחד התנאים להעברת רחפנים של איראן לרוסיה. כידוע, זו לא הדוגמה הראשונה לשיתוף פעולה בין שתי מדינות טרור. לפני זמן לא רב, הופל מטוס אזרחי אוקראיני באיראן, כנראה בטעות, אבל אפשר לראות את האינטרסים של הקרמלין מאחורי המקרה הזה", ציינו בשירותים המיוחדים של אוקראינה.
 
ב-7 ביולי ציין שגריר אוקראינה בישראל, יבן קורנייצ'וק, כי על רקע המלחמה, אוקראינה אינה יכולה להבטיח את שלומם של עולי הרגל. שירות הביטחון של אוקראינה והמשטרה הלאומית המליצו לחסידים להימנע מביקור באוקראינה השנה, למרות זאת, הגיעו לאומן כ- 3,000 חסידים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כתבה של פסטיכל מספרי סיפורים.
    אלכס לוין 09/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כתבה מלאת אי דיוקים, חבל שלא עושים הגהות. לאומן הגיעו 30.000 טיפשים, ולא3000 טיפשים, הפלת המטוס האוקראיני הייתה לא לא מזמן אלה בתאריך 8 בינו׳ 2020 עוד הרבה לפני הפלישה הרוסית לאוקראינה. זה נחמד לנסות ולסדר נתונים שיתאימו לכתבה. המטוס הופל לפני למעלה משנתיים ימים. חבל שכותבים דברים מצוצים מן האצבע. כולל הפלת המלטים של איראן, דברים שאין להם כל הוכחה. רק דיברים בעלמא.
    סגור