דיגיטל וטק

הכתובת על הקיר? כך אינטל הפסידה עסקת ענק של 30 מיליארד דולר

בשנת 2022 אינטל התמודדה במכרז לייצור השבבים לפלייסטיישן 6 של סוני בשווי 30 מיליארד דולר. חודשים של משא ומתן הסתיימו בזכייתה של המתחרה הגדולה AMD
שרון בירקמן | 
אינטל ופלייסטיישן (צילום shutterstock)
אינטל הפסידה בשנת 2022 במכרז לעיצוב וייצור השבב עבור קונסולת פלייסטיישן 6 של סוני. ההפסד למתחרה AMD חיבל בשאיפותיה של אינטל להיכנס לעסקי ייצור השבבים בהזמנה ומנע ממנה עסקה שהייתה יכולה להניב מיליארדי דולרים לאורך שנים. 
מנכ"ל אינטל פט גלסינגר הכריז על הקמת יחידה לייצור בהזמנה בשנת 2021. עסקה בקנה מידה גדול כמו עסקת פלייסטיישן היתה עשויה לספק תזרים יציב עבור אינטל בתחום ייצור השבבים, שבו היא נלחמת על מעמדה מול יצרניות שבבים כמו TSMC ו-AMD. היחידה הושקה רשמית בפברואר השנה. 

ייצור שבבים עבור קונסולות משחק אמנם מניב רווח קטן יותר בהשוואה לתחומים רווחיים יותר כמו שבבים לבינה מלאכותית, אולם מדובר ברווח יציב וקבוע לאורך זמן. קונסולות של סוני נוטות למכור יותר ממאה מיליון יחידות לאורך חמש שנים, והטכנולוגיות הנדרשות לייצור שבבים עבורן לרוב מבוססות על פיתוחים קיימים, כלומר, יצרניות השבבים יכולות להשתמש בטכנולוגיות קיימות. סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי לפי מקורות המקורבים לדיונים, המחלוקת המרכזית נגעה לשולי הרווח שאינטל דרשה עבור כל שבב. הדיונים נמשכו חודשים וכללו פגישות בין המנכ"לים של שתי החברות ומאות מהנדסים ובכירים.
אחד האתגרים המרכזיים בעסקה היה נושא התאימות לאחור. השבבים של AMD ששימשו בקונסולות פלייסטיישן 4 ופלייסטיישן 5 עוצבו בהתאמה מלאה למערכות הקיימות, וסוני רצתה להבטיח שהמשתמשים יוכלו להמשיך לשחק במשחקים הישנים גם בקונסולה הבאה. המעבר לאינטל היה כרוך בסיכונים מבחינה זו. AMD זכתה במכרז לאחר שגברה על חברות כמו Broadcom.
דובר אינטל מסר לרויטרס בתגובה: "אנו חולקים על האופן שבו הדברים מתוארים, אך לא נוכל להגיב על שיחות עם לקוחות נוכחיים או פוטנציאליים. יש לנו תשתית לקוחות חזקה, ואנחנו ממוקדים בחדשנות". סוני ו-AMD סירבו להגיב.
קונסולת פלייסטיישן 5 הנוכחית כוללת שבב מותאם שפותח על ידי AMD. אף שסוני הכריזה על פלייסטיישן 5  פרו בשבוע שעבר, היא לא חשפה עדיין את הקונסולה הבאה.
אינטל הציגה תוצאות מאכזבות ברבעון השני של 2024. עסקה עם סוני היתה יכולה להניב לחברה הכנסות של כשלושים מיליארד דולר לאורך תקופת החוזה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה