תיירות

300,000 דולר ו-60 שנים אחרי: האנשים ששילמו להגיע לחלל

האנשים שראו את הנחיתה הראשונה על הירח, ידעו כבר אז שהם יגיעו לחלל. עכשיו כ-60 שנה לאחר מכן ואחרי השקעה כלכלית לא קטנה - החלום שלהם מתגשם והמסע לחלל החיצון הופך למסחרי
מערכת ice | 
קפסולת החלל של Space Perspective (צילום יח"צ)
בתקופה האחרונה אנו רואים נהירה גדולה של המפורסמים והעשירים מרחבי כל העולם אל החלל החיצון, אבל מסתבר שהם לא לבד. אנשים רבים שנולדו בתקופה בה האדם נחת לראשונה על הירח חולמים עוד מאותה עת להגיע לחלל החיצון וכעת רבים מהם, והעשירים בהם, מגשימים את החלום.
לריצ'רד ברנסון, ג'ף בזוס ואילון מאסק מצטרפים אנשים כמו שרון הייגל שטסה לראשונה לחלל עם בעלה ותיארה כיצד החוויה שינתה אותה לגמרי: "הייתי צריכה לצבוט את עצמי כדיי לוודא שאני לא חולמת", אמרה הייגל. במסגרת המסע, שאורך אך ורק 11 דקות מרגע השיגור ועד לרגע הנחיתה, החללית חוצה כמעט 100 קילומטרים ועוברת את קו קמרן, המפריד בין האטמוספרה שלנו לבין החלל החיצון.
 
הייגל תיארה כיצד בשיגור זה עוברים גם את מה שנקרא קיר השחור של החלל, במסגרתו לא רואים דבר מלבד אפלה, אך בסיום הגרנדיוזי הנוסעים נחשפים למראה המדהים של כדור הארץ כפי שהוא נראה מן החלל – דבר שהייגל תיארה כמשנה חיים וכדבר שגרם לה לרצות להפוך את כדור הארץ למקום טוב יותר.
החלליות השונות לא מפרסמות את מחירי הנסיעה, אך ניתן להיזכר בכך שמושב ליד בזוס ואחיו בשנת 2021 נמכרה למרבה במחיר ב-2.8 מיליון דולר, בעוד שכרטיס זול יותר בחללית של הוירג'ין-אטלנטיק למשל מחירו מתחיל ב-300,000 דולר.
 
כמו כן, ישנם יזמים רבים המחפשים לעשות רווח על הצמא החדש לתיירות חלל. רבים הקימו סוכנות תיירות לחלל, ולחוויות הקשורות בנושא, המספקות למשל חבילות של כ-10 ביקורים לתחנת החלל הבין לאומית ועוד.
יחד עם זאת ישנן דרכים רבות וזולות יותר ליהנות מהכוכבים וזאת עם טיולים לנמלי חלל כמו זה בגראנד קניון באריזונה, או נסיעות בבלון אוויר המדמה את החוויה שניתן לחוש בחללית. יתרה מכך, כיום ישנן חברות בארה"ב שבונות את תחנת החלל המסחרית הראשונה בעולם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה