TOP 5

משרד הבריאות חושף: 5 בדיקות מצילות חיים – בחינם!

משרד הבריאות מציע מגוון בדיקות לגילוי מוקדם של מחלות קשות, והכול במסגרת סל הבריאות, ללא עלות. איך תוכלו לנצל את השירותים האלה? כאן תמצאו את כל הפרטים שחשוב לדעת
מערכת ice | 
משרד הבריאות
סל הבריאות בישראל מכסה מגוון רחב של שירותים רפואיים הניתנים בחינם לכל מבוטח, והמשמעות היא שישנם שירותים חשובים שזמינים לכלל האוכלוסייה ללא עלות נוספת. בין השירותים הללו, ניתן למצוא בדיקות רפואיות לגילוי מוקדם של מחלות חמורות כמו סרטן ומחלות לב.
מטרת הבדיקות הללו היא לאפשר איתור מוקדם של בעיות רפואיות, ובכך להעלות את סיכויי ההחלמה ואת איכות הטיפול. משרד הבריאות מציע את הבדיקות הללו כחלק מהמאמץ לשמור על בריאות הציבור ולהנגיש את השירותים הללו לכולם.
אז מהם השירותים שאתם אולי לא מודעים אליהם, ואיך הם יכולים לעזור לכם לשמור על הבריאות שלכם? הנה 5 בדיקות חשובות שניתן לבצע בחינם במסגרת סל הבריאות:
1. בדיקות לגילוי מוקדם של סרטן
משרד הבריאות מאפשר ביצוע בדיקות סקר לגילוי מוקדם של סרטן באוכלוסיות בסיכון. בין הבדיקות הללו ניתן למצוא ממוגרפיה לנשים לגילוי מוקדם של סרטן השד ובדיקת קולונוסקופיה לגילוי מוקדם של סרטן המעי הגס. הבדיקות הללו מצילות חיים בכך שהן מאפשרות איתור מוקדם של המחלה, מה שמאפשר טיפול בזמן.
2. בדיקות סקר לבריאות הלב
מחלות לב הן אחת הסיבות המרכזיות לתמותה בעולם, ומשרד הבריאות מציע בדיקות סקר לגילוי מוקדם של גורמי סיכון למחלות אלו. במסגרת הבדיקות ניתן לבצע בדיקות לחץ דם ובדיקות דם לאיתור גורמים קרדיווסקולריים. גילוי מוקדם של הבעיה מאפשר טיפול מותאם ומניעת החמרת המצב.
3. בדיקות שמיעה וסיוע במימון מכשירי שמיעה
בעיות שמיעה עלולות להופיע עם הגיל, אך הן עלולות להשפיע גם על צעירים. משרד הבריאות מציע בדיקות שמיעה חינמיות לאבחון בעיות שמיעה בקרב מבוגרים וילדים, וכן סיוע במימון מכשירי שמיעה למי שנמצא מתאים לכך. המטרה היא לזהות בעיות שמיעה מוקדם ככל הניתן כדי לספק את המענה המתאים.
4. בדיקות רדיולוגיה ורפואה גרעינית
שירותי רדיולוגיה ורפואה גרעינית, הכוללים בדיקות כמו MRI ו-CT, ניתנים אף הם במסגרת סל הבריאות. בדיקות אלו נועדו לאבחן מגוון רחב של בעיות רפואיות, מאבחון גידולים ועד פגיעות אחרות בגוף. קבלת הבדיקה בזמן יכולה למנוע סיבוכים בהמשך.
5. בדיקות לתקופת ההריון
נשים בהיריון זכאיות לשורת בדיקות רפואיות חינמיות כדי לוודא את בריאותן ואת בריאות העובר. הבדיקות כוללות אולטרסאונד, בדיקות דם ומעקב אחר התפתחות ההריון. המטרה היא לאתר כל בעיה אפשרית ולהבטיח טיפול מתאים בזמן.
הבדיקות הללו זמינות בחינם לכל אזרחי ישראל, והן חלק מהמאמצים של משרד הבריאות לשמור על בריאות הציבור. חשוב לדעת מה מגיע לכם ולהיות מודעים לשירותים החינמיים הללו, שיכולים להציל חיים ולהבטיח איתור מוקדם של בעיות רפואיות חמורות. ניתן לבדוק זכאות דרך אתר משרד הבריאות.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה