עסקי ספורט

אוהדי מכבי חיפה בעדויות קשות: "הייתה תחושה של אינתיפאדה"

אוהדי מכבי חיפה בעדויות קשות מאוד מהתגרה הקשה עם המשטרה במשחק הקבוצה מול מכבי נתניה: "גם כשהייתי בצוק איתן לא הייתה אווירת מלחמה שכזו. התנהגו אלינו כמו לפושעים  השוטרים ירו לעברנו עשרות רימוני הלם ואחד התפוצץ לי על הגוף. אלו היו מחזות של אינתיפאדה. הייתה התנהגות לא סבירה של המשטרה"
מערכת ice | 
שחקני מכבי חיפה (צילום טוויטר)
עימותים אלימים וחריגים מאוד התרחשו אמש (שני) בין המשטרה לאוהדי מבי חיפה במהלך משחקה של הקבוצה מוול מכבי נתניה באצטדיון בנתניה, במשחק שאמנם הסתיים ב-0:2 לירוקים, אך האירועים שקרו העיבו על החגיגות.
מה שהחל כמשחק כדורגל חגיגי הפך מהר מאוד לזירת קרב: בתחילת המשחק נכנסו שוטרים ליציע אוהדי חיפה והתעמתו עם אוהדים שלטענתם התפרעו. ביציע החלה מהומה כאשר כסאות נזרקו לעבר השוטרים, עד שלפתע נשמע קול נפץ מרימון הלם שהשליך אחד השוטרים. האלימות גם גלשה החוצה, כאשר העימותים נמשכו כשהשוטרים השתלטו בסופו של דבר על האוהדים, שחלקם פונו לבית החולים לקבלת טיפול, אחרי הפעלה של כוח וזריקת רימוני הלם וגז לעברם.
בערוץ הספורט הביאו עדויות של חלק מהאוהדים. מ' אוהדת המועדון סיפקה עדות קשה: "אני הולכת לכל משחק והתנהגות כזו מצד השוטרים לא ראיתי. הכל היה שקט ביציע וברגע שהם נכנסו נהייתה המולה. ילדים בכו, נשים מצאו עצמן על הרצפה. טיפות דם, היינו מבוהלים. נפצעו חפים מפשע, כאלה שרק רצו לברוח. לא בא לי ללכת יותר לראות כדורגל". אוהד נוסף של הקבוצה סיפר כי "גם כשהייתי בצוק איתן לא הייתה אווירת מלחמה שכזו"
נ', אמר לערוץ הספורט: "באנו לעודד כמו בכל משחק, פתאום המשטרה נכנסה ליציע בטענה שיש מישהו עם מסכה והוא הולך להדליק פירוטכניקה. הם לא מצאו שום פירוטכניקה כי לא הייתה מלכתחילה. חצי יציע היה עם קפוצ'ון וחם צוואר בגלל הקור והרוחות. התנהגו אלינו כמו לפושעים. הארגונים נטשו את היציע כי האלימות שהופעלה נגדם הייתה לא הגיונית. השוטרים ירו לעברנו עשרות רימוני הלם ואחד התפוצץ לי על הגוף. אלו היו מחזות של אינתיפאדה. הייתה התנהגות לא סבירה של המשטרה".
מהמשטרה נמסר: "ארבעה אוהדי כדורגל נעצרו לחקירה בחשד שתקפו ופצעו שישה שוטרים במהלך הפרת הסדר הציבורי מחוץ לאצטדיון נתניה. במהלך המשחק הבחין אחד הסדרנים באוהד רעול פנים הנעמד על מעקה היציע, ולאחר שסירב להישמע להנחיות תקף האוהד את המאבטח והשליך כיסא לעבר שוטר שנפגע בראשו. בהתאם נעצר האוהד".
"בתגובה, מאות אוהדים החלו להתפרע מחוץ לאצטדיון, כשהם חוסמים את התנועה ומשליכים לעבר השוטרים בקבוקי זכוכית, גדרות, רימוני עשן וכיוצא בזה לעבר השוטרים, תוך סיכון ממשי לחייהם, לצד קריאות נאצה וסירוב להישמע להנחיותיהם. מפקד כוח המשטרה במקום כרז לאוהדים להתפזר ולפתוח את הכביש לתנועה. משסירבו, הדפו השוטרים את האוהדים לעבר המדרכה, תוך שימוש בפרשים ובאמצעי פיזור מחוץ לאצטדיון בלבד. אנו רואים בחומרה תקיפת שוטרים וגילויי אלימות במגרשים מצד אלה המנסים להפוך אירוע ספורט תרבותי לזירת קרב, ונמצה את מלוא חומרת הדין עם המעורבים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה