ויראלי

חנק למוות באכזריות אישה בת 69 - ולא יואשם ברצח

הקטור אנריקה ולנסיה, רצח את קימברלי מקר'יי, אישה טרנסג'נדרית שעבדה בזנות, זאת לאחר שגילה עם תום האקט המיני מהו מגדרה. למרות זאת, בית המשפט האשים אותו בהריגה ולא ברצח, זאת בטענה שלא עשה זאת בכוונה תחילה ולא תכנן שהיא תמות אלא רק לפצוע אותה
מערכת ice | 
אמבולנס-אילוסטרציה (צילום פלאש 90)
הקטור אנריקה ולנסיה, סטודנט מקולומביה שעבד להתגורר באוסטרליה לצורך לימודיו, חנק בינואר 2020 את קימברלי מקר'יי, אישה טרנסג'נדרית שעבדה בזנות, זאת לאחר שגילה עם תום האקט המיני מהו מגדרה של מקר'יי, שגופתה נמצאה רק כשבוע לאחר מכן, בתהליכי ריקבון מתקדם. 
לאחרונה, קבעה השופטת כי למרות הרצח המזעזע, ולנסיה לא יואשם ברצח אלא רק בהריגה. השופטת הסבירה כי פסיקתה הגיעה לאחר שלא הוכח מעל לכל ספק כי ולנסיה התכוון להרוג את מק'ריי בכוונת תחילה. 
מק'ריי בת ה-69 הייתה דמות מאוד מוכרת בעיירה קוג'י בה התגוררה. היא  חיה לבדה בדירה קטנה ופרסמה את שירותיה תחת שמות בדויים שונים. היא נצפתה בפעם האחרונה לפני מותה במשרד הדואר, יממה בלבד לפני מותה. באותו הרצח האכזרי, ולנסיה ראה את אחת המודעות של מק'ריי, יצר איתה קשר בהודעת טקסט וכתב כי הוא מעוניין לקבל ממנה מין אוראלי. אחרי שנפגשנו ושילם לה, ולנסיה הסתקרן לגלות מהו המגדר שלה, אך רק אחרי שהרים עליה את קולו היא הייתה מוכנה לספר שהיא טרנסג'נדרית. 
במשפט העיד ולנסיה כי הדבר הכעיס אותו משום שזה נוגד את אמונתו הדתית ופוגע בה. לאחר שגילה כי היא טרנסג'נדרית, ולנסיה הכה את מק'ריי באגרופים. מקר'יי לא נשארה חייבת והכתה אותו עם מנורת השולחן שהייתה לצידה. כשהשניים היו על הרצפה ונאבקו, ולנסיה הצליח לקחת את המנורה לידיו וחנק למוות את מק'ריי עם כבל החשמל. בפניי בית המשפט טען ולנסיה שהוא פחד כי מק'ריי תחנוק אותו בעצמה. 
בחקירתו סיפר ולנסיה כי ראה את מק'ריי מתה לנגד עיניו, ולאחר מכן הוא החל לתכנן את הבריחה שלו: למכור את הקטנוע ולגנוב את כרטיס האשראי של בעל הדירה שלו כדי לחזור לקולומביה. עם זאת, הוא פספס את הטיסה. על מעשיו התוודה בפניי חבר בצ'אט בפייסבוק, אז כתב שהוא "בורח כדי לא לגמור בכלא באוסטרליה". עוד כתב ולנסיה שהוא "נואש ורוצה למות. אני לא מאמין שהרגתי זונה, לא אצליח לעמוד בפני משפחתי אחרי דבר כזה". 
אחרי שמשפחתה של מק'ריי דאגה לה וגילתה את גופתה, הם החלו לחקור וגילו את הקשר בין ולנסיה לבינה, מה שהוביל לצו מעצר נגדו עד שנתפס לבסוף באי ארובה. בנובמבר של אותה השנה, הוא הוסגר בחזרה לאוסטרליה. בית המשפט לא הצליח להכריע אם ולנסיה עשה זאת בכוונה להרוג אותה, או שמא לפצוע אותה.
לטענת השופטת, בשלב שבין תקיפת מק'ריי לחניקה שלה, ולנסיה היה מבוהל ומפוחד. בנוסף, בבית המשפט נטען כי מק'ריי עברה ניתוח להקטנת הגרוגרת שלה, ולכן גרונה היה פגיע יותר. למרות האלימות והאכזריות שבמעשיו של ולנסיה, לא יינתן לו גזר דין של רוצח, ובחודש מאי השנה יתקיים השימוע בו יקבל את גזר דינו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה