ויראלי

כתבת CNN סירבה לעטות חיג'אב בראיון עם נשיא איראן

נשיא איראן היה אמור להתראיין בימים אלו מול מגישת CNN המיתולוגית, כריסטיאן אמנפור, אלא שברגע האחרון, תרתי משמע, הוא ביטל את הריאיון כי אמנפור סירבה לעטות חיג'אב 
מערכת ice | 
כריסטיאן אמנפור (צילום ויקיפדיה)
כריסטיאן אמנפור הינה מגישת חדשות ותיקה ב-CNN ובין היתר הינה בעלת מוצא איראני. לכן סביר כי היה זה הדבר המתאים ביותר שהיא זו שתראיין את הנשיא האירני אבראהים ראיסי במגדלי האו"ם בניו יורק ויתרה מכך שזה יהיה הריאיון הראשון של ראיסי באמריקה מאז שנהיה נשיא.
מסתמן כי הריאיון נקבע לפני זמן רב אך ניתן היה לחזות מראש את האירועים המקוממים המתרחשים באיראן בימים אלו. כזכור, נשים רבות במדינה מוחות בימים אלו על רצח של צעירה איראנית על ידי 'משטרת המוסר' לאחר שלכאורה עטתה את כיסוי הראש שלה באופן שאינו צנוע מספיק. 
המשטרה והממשלה מסרו כי אין להם שום קשר למוות של הצעירה וכי היא נפטרה מבעיות לב. יחד עם זאת, המשפחה מאשימה את המדינה וטוענת כי לא היה לצעירה בעיות רפואיות כלל. כעת מתקיימות מהומות גדולות ואלימות משטרתית נוספת עקב המחאות כנגד השלטון והמדיניות האיראנית ביחס לנשים ולדת. 
ולמרות כל זאת, לא ציפתה אמנפור שתהיה בעיה כלשהי עם הריאיון המתוכנן שלה עם ראיסי, במיוחד כשזו מכירה את איראן היטב, גדלה ועבדה שם. אך לאחר איחור של כ-40 דקות לריאיון הוא בוטל על ידי הנשיא ראיסי היות ואמנפור סירבה לעטות כיסוי ראש בעת השיח ביניהם.
אמנפור, על פי דירוגים רבים, נחשבת לאחת הנשים החזקות ביותר בעולם ובהתאם לכך דאגה לדבר על מה שקרה. לדבריה, על רקע המהומות באיראן הנשיא לא ראה זאת לנכון להיות בנוכחות אישה מבלי שזו עוטה כיסוי ראש ואף נאמר מטעמו כי מדובר בעניין של כבוד. אמנפור מספרת שסירבה לבקשה זו בנימוס מטעמה ובשם CNN ולכן הריאיון בוטל.
 
יתרה מכך הוסיפה כי עבדה שנים רבות באיראן ואכן עטתה כיסוי ראש בהתאם לצורך, על מנת שתוכל לבצע את עבותה במדינה השמרנית. על כך הוסיפה כי היא ראיינה כל נשיא איראני משנת 1995, גם בגבולות איראן, ואף אחד מהם לא דרש ממנה להגיע עם כיסוי ראש וכי בקשה כזו אינה ראויה. 
למרות שלפי נראות הדברים אמנפור יוצאת להגנת נשות איראן, בדרכה שלה, ישראלים רבים אולי יכירו את שמה מריאיון ויראלי שעשתה עם רה"מ החליפי נפתלי בנט בשנה האחרונה, בו הטיחה האשמות באשר לפעילות בלתי מוסרית של צה"ל בעזה. בנט התנגד לדבריה וטען כי עובדותיה אינן מדויקת ועל כך היא התרעמה וטענה שהוא קורא לה שקרנית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה