השוק

אילון מאסק מביע תמיכה באיראן? הציוץ שעלול לסבך אותו

אילון מאסק ממשיך להפתיע את קהל העוקבים שלו בטוויטר, והפעם מודיע על בקשה חריגה ש'סטארלינק' תגיש לממשלת ארה"ב בעקבות פניה מעיתונאי איראני, במטרה לספק את השירות הלוויני גם במדינה המוחרגת
מערכת ice | 
אילון מאסק, מנכ"ל SpaceX (צילום shutterstock, יוטיוב/ insider News)
לאחרונה אילון מאסק עדכן בחשבון הטוויטר שלו כי האינטרנט הלווייני 'סטארלינק' של חברתו SpaceX זמינה במגוון מדינות ואפילו באנטרקטיקה. אלא שישנן כמובן מדינות שהשירות לא באמת זמין עבורן וביניהן מדינות שנמצאות ביחסים קרים עם ארה"ב, דוגמת רוסיה ואיראן. 
ולמרות הכול, עיתונאי שאפתני במיוחד מאיראן הגיב לציוץ של מאסק עם שאלה שכלל לא ציפה לקבל עליה תשובה. כך כתב אפרן קזראי: "אני בטוח שלא תענה על כך מר מאסק, אבל האם זה אפשרי באופן טכני שסטארלינק תפעל גם באיראן? זה יכול להיות צעד ענק עבור העתיד". 
ואכן, באופן לא צפוי, אך אולי גם לא ממש מפתיע כשאנחנו מדברים על אדם כמו מאסק, זה האחרון הגיב בציוץ נוסף וכתב שהחברה תבקש החרגה מהסנקציות האמריקאיות על איראן בתחום זה, ותנסה בהתאם לספק את שירותי סטארלינק גם לצרכן האיראני.
קשה לומר עד כמה ממשלת ארה"ב תהיה מוכנה לאפשר דבר שכזה בעקבות היחסים הקרים בין המדינות, אשר סובבים בעיקר סביב נושא הגרעין ונושאים מוסריים. למשל, בשישי האחרון דווח על מותה של צעירה איראנית, בת 22 בלבד, שנרצחה על ידי "משטרת המוסר" האיראנית וזאת רק בגלל ששערה הציץ מעט מחוץ לחיג'אב שעל ראשה.
 
צעד זה גם מביע ניגוד לפעילותה של סטארלינק בכל הקשור למלחמה באוקראינה. לאחרונה סיפקה החברה אנטנות ומכשור נוסף לצבא אוקראינה, במטרה לעזור לו בשיפור התקשורת הפנימית בעת הלחימה. מן הצד השני איראן סייעה  לרוסיה במלחמה זו באמצעות אספקת רחפנים שיפעלו בעת פלישה.
במידה והבקשה החריגה הזו תאושר על הבית הלבן, תצטרך החברה לעבור הליכי בירוקרטיה מרובים מצד שתי הממשלות, אך אישור מסוג זה הוא כאמור מוטל בספק במיוחד היות ולא סביר כי שתי המדינות ירצו להעניק לאזרחים איראנים גישה לרשת לוויין אמריקאית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה