ויראלי

טרגדיה בסדרה 'המפקדת': הפרק הוקדש לשחקנית שנרצחה בגיל 23

תמר גולדנברג, שחקנית מבטיחה בת 23 מראשון לציון, אשר נרצחה באכזריות במתקפת הטרור של 7 באוקטובר בפסטיבל המוזיקה "נובה", זכתה להנצחה בפרק הפתיחה של העונה החדשה והאחרונה

מערכת ice | 
המפקדת (צילום צילום מסך)
"המפקדת", הדרמה הקומית המצליחה של כאן 11, חזרה לעונתה השלישית והאחרונה עם מטען רגשי כבד. הפרק השני של העונה החדשה הוקדש לזכרה של תמר גולדנברג, שחקנית מבטיחה בת 23 מראשון לציון, אשר נרצחה באכזריות במתקפת הטרור של 7 באוקטובר בפסטיבל המוזיקה "נובה". גולדנברג, שנבחרה מבין עשרות מועמדות לגלם את דמותה של מגי, טירונית סוררת בסדרה, לא זכתה להגשים את חלומה עקב הטרגדיה שפקדה את ישראל.
הסדרה, שזכתה להצלחה מסחררת וגרפה פרסים רבים, ביניהם פרס סדרת הדרמה הקומית הטובה ביותר בשנתיים האחרונות, מציגה את סיפורה של נועה (אלונה סער), קצינה נחושה אך חסרת ניסיון, המתמודדת עם אתגרי הפיקוד על קבוצת טירוניות מרדניות. ההחלטה להקדיש פרק לזכרה של גולדנברג מדגישה את הקשר העמוק בין היצירה הטלוויזיונית לבין המציאות הישראלית הכואבת, ומשקפת את יכולתה של האמנות לשמש כמדיום להנצחה ולעיבוד טראומה לאומית.

עטרה פריש, יוצרת ובמאית הסדרה, חשפה את הקושי הרגשי בתהליך בחירת מחליפה לגולדנברג. "זה אומנם תפקיד קטן אבל הרגשתי שאני מתקשה לשחרר, רגשית או ריאליסטית", אמרה פריש. התהליך המורכב של מציאת שחקנית חדשה לתפקיד, שנמשך כמעט עד הרגע האחרון, מדגים את ההשפעה העמוקה של אובדן על תעשיית הטלוויזיה והקולנוע בישראל, ואת האתגרים הרגשיים והמקצועיים הכרוכים בהמשך היצירה בצל הטרגדיה.
ההחלטה להקדיש את הפרק לזכרה של גולדנברג מעלה שאלות מורכבות על תפקידה של התרבות הפופולרית בעיבוד טראומה לאומית. מחד, היא מספקת פלטפורמה להנצחה ולזיכרון קולקטיבי, ומאידך, היא מעלה דילמות אתיות לגבי הגבול בין הנצחה לבין ניצול רגשי של טרגדיה לצורכי רייטינג. עם זאת, הרגישות והכבוד שבהם טופל הנושא ב"המפקדת" מדגימים כיצד ניתן לשלב בין בידור לבין הנצחה משמעותית.
 
לבסוף, ההצלחה המתמשכת של "המפקדת", על רקע האירועים הטרגיים, מדגישה את הצורך של הציבור הישראלי בתוכן שמשלב הומור, ביקורת חברתית, ורגישות לאומית. הסדרה, שהפכה לקאלט בקרב הצופים, מצליחה לגעת בנושאים כבדי משקל תוך שמירה על קלילות ואופטימיות, ומספקת מראה חשובה לחברה הישראלית המתמודדת עם אתגרים מורכבים. ההקדשה לזכרה של גולדנברג מוסיפה נדבך נוסף של משמעות לסדרה, והופכת אותה למסמך תרבותי חשוב המשקף את רוח התקופה על כל מורכבותה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה