ויראלי

סערת חוק הגיוס: הנושא החם של השבוע - כיצד הגיבו הגולשים?

חוק הגיוס עלה לכותרות והפך לנושא המדובר ביותר במהלך השבוע האחרון. על פי חברת MIG AI, חברת ניטור וניתוח מידע תקשורתי, הנושא זכה ל-26,363 אזכורים ברשתות החברתיות. אלו הציוצים והפוסטים שעסקו בנושא וזכו לתגובות ושיתופים רבים
מערכת ice | 
גיוס חרדים-אילוסטרציה (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)

חברת MIG Ai, אשר מתמחה בניטור וניתוח מידע תקשורתי, חברתי ועסקי מציינת כי הנושא המדובר ביותר ברשתות החברתיות ובכלי התקשורת המסורתיים (עיתונות, טלוויזיה ורדיו) הוא חוק הגיוס

חוק הגיוס שעלה לכותרות בשבוע האחרון, זכה בערוצי הטלוויזיה והרדיו ל-4,078 אזכורים, בעיתונות הכתובה הנושא זכה ל-189 אזכורים. באתרי החדשות חוק הגיוס אוזכר 1,094 פעמים ואילו בקרב הרשתות החברתיות הנושא אוזכר 26,363 פעמים עם 33,819 תגובות, 193,404 לייקים.
 



ברשת החברתית "פייסבוק", הפוסט שעסק בחוק הגיוס אשר גרף לא מעט תגובות ולייקים הוא הפוסט של העמוד "ישראל חופשית". בפוסט המדובר צוינו דבריו של מנכ"ל תנועת "ישראל חופשית", אורי קידר: "אין ולא יכולות להיות מכסות גיוס. הרעיון שעמד בבסיס התיאוריה הוא שמתוך כל ישיבה, יתחייב המוסד עצמו לגייס אחוז מסוים מבין הלומדים בו. כאילו אנחנו נמצאים עדיין בתקופה הפיאודלית, נדדה לה חובת הגיוס מלהיות חובתו האישית של הפרט, לחובה של הקולקטיב".

(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של "ישראל חופשית")

ברשת החברתית "טיקטוק", הסרטון שזכה ללא מעט שיתופים ותגובות הוא הסרטון של עידן ארץ. ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר), הציוצים שזכו ללא מעט תגובות ולייקים אשר עסקו בחוק הגיוס נחשפים.
 

@idaneretz הממשלה תאסור על חרדים לעבוד עד גיל 35 #גיוס #שוויוןבנטל #חרדים #בטחון #כלכלה #כלכלה_בטיקטוק #ישיבות ♬ original sound - עידן ארץ


הציוץ הראשון שזכה לשיתופים ולייקים רבים, הוא הציוץ של ליאל קייזר, העיתונאית וראש הדסק הכלכלי בתאגיד השידור הציבורי. בציוץ נכתב: "הדבר הכי מדהים בטיוטה של ההצעה להעלאת גיל הפטור ל35 הוא בכלל המשפט הזה: 'נתונים כלכליים וההשפעה על משק המדינה: לא רלוונטי'. משפט אחד שמבהיר עד כמה הדבר היחיד שמעניין כרגע את הממשלה זו ההישרדות שלה גם במחיר ריסוק הכלכלה". 
 


ציוץ נוסף שעסק בחוק הגיוס הוא הציוץ של חה"כ טלי גוטליב שהביעה את דעתה בנושא: "שרי ממשלת ישראל. אל תיכנעו לחוק הפטור מגיוס. אנו בימי מלחמת קיום. כולם חייבים להתגייס לשירות צבאי או שירות לאומי. אין לכם מנדט מהציבור לתת פטור קטגורית לחרדים".
 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה