דיגיטל וטק

אילון מאסק עושה עוד היסטוריה: ציוץ בטוויטר – בכח המחשבה בלבד

לאחר שנחשף ששבב שפותח על ידי חברת ניוראלינק בבעלות מאסק הושתל במוחו של אדם לראשונה – כעת הצליח המושתל לצייץ בטוויטר בעזרת מחשבה בלבד
מערכת ice | 
אילון מאסק (צילום יוטיוב/ AI Explored)
נולד ארבו, מושתל השבב המוחי הראשון של סטארט-אפ הנוירו-טכנולוגיה ניוראלינק (Neuralink), שנמצא בבעלות איש העסקים אילון מאסק, עשה עוד היסטוריה. לראשונה, הצליח לצייץ בטוויטר (X) בעזרת כח המחשבה בלבד.
ארבו בן ה-29, משותק מכתפיו ומטה לאחר תאונת צלילה. בציוץ חשף כי בתחילה טוויטר חסמה אותו משום שסברה בטעות שהוא בוט. עוד קודם לכן, הצליח ארבו לשחק שחמט, גם כן בכוח המחשבה בלבד. חברת Neuralink שידרה בשידור חי כיצד הוא מזיז את הסמן במחשב לשימוש בכלים פיזיים. הוא הסביר שהוא פשוט מדמיין את הסמן זז, לאן שהוא רוצה שהוא יגיע - וזה קורה.
 
ארבו סיפר בנוסף על תהליך האימון שעבר לאחר שהשבב הושתל במוחו בחודש ינואר האחרון: "זה פשוט הפך עבורי לאינטואיטיבי להתחיל לדמיין את הסמן זז. זה כמו להשתמש בכוח על מנת להזיז את הסמן – אני יכול לגרום לו לזוז לאן שאני רוצה".
 
עם השנים החברה זכתה לביקורת רבה, כשחלק נכבד ממנה היה בשל האיש שעומד בראשה. אך במקביל בחודש מאי האחרון, ניוראלינק קיבלה אישור רשמי ממנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) לבצע מחקר קליני בבני אדם, מה שהוביל כאמור לפני כחודשיים להכרזה על ההשתלה המוצלחת הראשונה של השבב של החברה בנולד ארבו.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה